Permalänk
Medlem

Tangentbord - Tvätta [Hur]

Vad är det bästa sättet att typ tvätta/göra rent det så bra som möjligt.

Typ, om jag skulle ta en hink med varmt vatten och låta den liggar där någon timme eller så och sedan låta den torka i ett par dagar eller vad kan man göra?

Det tangentbord jag har är: SteelSeries Apex

Permalänk
Medlem

Skrubba tangenterna med en (mjuk) svamp och blås rent i med tryckluft på burk?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Inte rekommenderat. Använd något som torkar snabbt och inte lämnar rester, typ isopropanol. http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Elektronikrengoring-3...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ta bort alla knappar, lägg dom i ett bad med diskmedel, ta och blås av resten av tangentbordet

Permalänk
Medlem

Jag skulle använda en väl urkramad Wetexduk med diskmedel i. Själv kör jag med 100 Kr. tangentbord. Dom skrubbar jag med diskborsten och sköljer under kran. Låter dom torka över natten. Men ibland blir det fel på dom. Så det duger bara till billiga tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av growwsen:

Ta bort alla knappar, lägg dom i ett bad med diskmedel, ta och blås av resten av tangentbordet

Japp. Gör så som den kloke personen ovan mig föreslår!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck