Permalänk

G- Knappar

Tjena, har ett G930 headset, tänkte kolla med er grabbar om ni vet ifall man kan köra en genväg att låsa datorn med G1 knappen på headset'et?

Och hur man gör då! Skulle vara evigt tacksam <3. Är det rätt tråd måntro? Är relativt ny så kan inte detta så bra!

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk

Du borde kunna använda Logitech Gaming Software för att binda G1 till windows-knappen+L

Permalänk
Medlem

Det låter inte helt omöjligt faktiskt...

Windows-tangenten + L ?

Edit: precis vad som står ovan, tangentkombination windows-tangent och sedan L

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Detta fungerade när jag testade:

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Detta fungerade när jag testade:

http://i.imgur.com/kFYhjHr.pngg

Varför får jag dubbletter av knapparna jag trycker på, med två pilar som pekar upp och ner? Funkar inte för mig

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lirrepirre:

Varför får jag dubbletter av knapparna jag trycker på, med två pilar som pekar upp och ner? Funkar inte för mig

Pil ner trycker ner en knapp och pil upp släpper upp en.
Gör en genväg till "rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation" istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Lirrepirre:

Varför får jag dubbletter av knapparna jag trycker på, med två pilar som pekar upp och ner? Funkar inte för mig

Ja det blir när du släpper upp knapparna igen. Du kan trycka på höger musknapp på dem och ta bort dem om du vill. Alternativt följa den LemonIllusions tips om du hellre vill det.

Permalänk
Avstängd

Du menar inte g punkten? Nej vars sorry för det dåliga skämtet!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Pil ner trycker ner en knapp och pil upp släpper upp en.
Gör en genväg till "rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation" istället.
http://i.imgur.com/5Vw5bjF.png

Funkar fortfarande inte, gjort exakt som du gjort

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lirrepirre:

Funkar fortfarande inte, gjort exakt som du gjort

Testa att lägga till arbetsmapp "C:\Windows\system32".
För mig fungerade det dock utmärkt utan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

YES, jag fixade det! Fan vad jag älskar er grabbar, fan cred ska ni ha mina bröder! Ha det bra sålänge <3 <3 <3 <3

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lirrepirre:

Tjena, har ett G930 headset, tänkte kolla med er grabbar om ni vet ifall man kan köra en genväg att låsa datorn med G1 knappen på headset'et?

Och hur man gör då! Skulle vara evigt tacksam <3. Är det rätt tråd måntro? Är relativt ny så kan inte detta så bra!

Dags att läsa reglerna igen:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

De andra trådarna är låsta, så håll dig nu till denna och undvik en upprepning i framtiden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Dags att läsa reglerna igen:

De andra trådarna är låsta, så håll dig nu till denna och undvik en upprepning i framtiden.

Jo men absolut, ville bara ha svar fort! Men ska inte hända igen kapten

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3