Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Nu har jag dragit om pci-e kablarna för att göra mer plats åt pumparna/res. Vad tycks? Bra eller anus?:)

http://i.imgur.com/OCtwXRI.jpg

http://i.imgur.com/ytptrRT.jpg

Det ser mycket bra ut!

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut i vilket fall! Men ser hellre två pumpar.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Tack för all input! Jag kommer köra med två pumpar ändå. Det är ju aldrig fel att ha en "backup" i fall att en skulle faila heller, men mest gör jag det "for the looks":)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boniz:

Kommer du att täcka underdelen där nätagget och alla kablar befinner sig, eller kommer du att låta det vara som det är just nu?
Mvh.

Jag kommer att göra en täckskiva av plexi har jag kommit fram till nu. Enda problemet jag har är att om jag gör den fullängd så blir chassit i stort sett obrukbart, då jag måste ur med lightboxen för att komma åt att skruva fast/lös den och det funkar bara inte. Då tänkte jag istället göra den från fronten och fram till nätagget ungefär, då döljs alla kablar och hårddiskar. Vad tror ni om det? Självklart ska plexit målas svart också. Detta är alltså ingenting som syns med dörren på btw, fönstret går bara ner till lightboxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jag kommer att göra en täckskiva av plexi har jag kommit fram till nu. Enda problemet jag har är att om jag gör den fullängd så blir chassit i stort sett obrukbart, då jag måste ur med lightboxen för att komma åt att skruva fast/lös den och det funkar bara inte. Då tänkte jag istället göra den från fronten och fram till nätagget ungefär, då döljs alla kablar och hårddiskar. Vad tror ni om det? Självklart ska plexit målas svart också. Detta är alltså ingenting som syns med dörren på btw, fönstret går bara ner till lightboxen.

Det låter bra, så länge som du gömmer undan hårddiskar, nätagg och liknande som du gjorde i Classic!

Visa signatur

15 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boniz:

Det låter bra, så länge som du gömmer undan hårddiskar, nätagg och liknande som du gjorde i Classic!

Själva nätagget kommer alltså vara synligt, men kablarna blir dolda. Jag tror det blir bra, har börjat pula lite nu:)

Permalänk
Proffsmoddare

Så här blev täckskivan. Det blev mycket cleanare så här faktiskt. Ångrar mig inte=)

Kabeldragningen på baksidan kommer troligtvis att se ut så här, kanske ändrar någon liten detalj bara.

Nu är det dags att färdigställa vattenkylningen, äntligen. Det är nära nu:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Massa mumsiga bilder!

Oj va moderkortet såg litet ut på denna bilden!
Säger ju hur stort de chassit är!
Kan vara vinklen på bilden också som lurar mitt öga

Edit: Föressten, något som du kanske kan prova (om du vill förstås!) är att dra PCI-E strömkablarna via hålet du har dragit SATA-DATA kablarna igenom?
Typ: Så här (Mina amazing Paint skills ftw)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ch1p:

Oj va moderkortet såg litet ut på denna bilden!
Säger ju hur stort de chassit är!
Kan vara vinklen på bilden också som lurar mitt öga

Edit: Föressten, något som du kanske kan prova (om du vill förstås!) är att dra PCI-E strömkablarna via hålet du har dragit SATA-DATA kablarna igenom?
Typ: Så här (Mina amazing Paint skills ftw)

Hehe, ja det ser litet ut=)

Dom är för korta för att dras på baksidan, så det får bli så här. Tycker det blev helt ok ändå=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Hehe, ja det ser litet ut=)

Dom är för korta för att dras på baksidan, så det får bli så här. Tycker det blev helt ok ändå=)

Ah okej!
Jo de ser riktigt fint ut

Permalänk
Proffsmoddare

Slutbilder!

Då var bygget klart, för den här gången. Jag låter bilderna tala för sig själv=)

Tack för mig:)

Permalänk
Medlem

Du har överträffat dig själv, MisterX.
Detta är det genom tiderna snyggaste bygget jag någonsin sett.

Mvh, Boniz.

Visa signatur

15 Pro

Permalänk
Medlem

Ja, det här går inte av för hackor..

Blev faktiskt riktigt bra med två pumpar!
Vilken hastighet kör du dom på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt resultat, väl genomfört.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boniz:

Du har överträffat dig själv, MisterX.
Detta är det genom tiderna snyggaste bygget jag någonsin sett.

Mvh, Boniz.

Oj, tack så mycket!:)

Skrivet av MP-Jan:

Ja, det här går inte av för hackor..

Blev faktiskt riktigt bra med två pumpar!
Vilken hastighet kör du dom på?

Tackar!
Jag kör pumparna på 3/5.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hag.com:

Snyggt resultat, väl genomfört.

Tack så mycket=)

Permalänk
Proffsmoddare

Halloj igen=)
Har nu ett fjärde Titan på väg in och tänkte därför pimpa 4-way bryggan lite. Tanken är att bryggan ska få en egen liten lightbox, borde se rätt fränt ut om det blir bra. Dock har jag en EVGA Pro SLI Bridge på beställning utifall jag inte blir nöjd med min egen=)
Detta är vad jag har så här långt:

Toppskivan och skivan som ska reflektera ljuset kapade.

Började med att borra 2 hål för 3mm LED för att se hur mycket det lyser upp.

Här har jag skurit ett reflekterande rutnät samt börjat slipa undersidan av skivan. Även borrat två extra hål för LEDs. Man ser tydligt att det ena LED paret inte alls lyser lika starkt som det andra.

Med toppskivan på. Njaa, inte alls bra. Här syns ännu tydligare att det högra LED paret är skit.

Jag har en LED strippa på väg in som jag tänkte prova ist för LEDsen. Kanske gör en ny lite större toppskiva för att dölja strippan om det behövs.

Permalänk
Medlem

Kan bli snyggt. Dock förstår jag fortfarande inte helt hur lightboxarna är uppbygda... är det bara någon form av spegelfilm/reflexterande yta i botten, vanlig genomskinlig plexi och sedan en toppskiva som är typ frostad eller vit men som ändå släpper igenom ljuset?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hag.com:

Kan bli snyggt. Dock förstår jag fortfarande inte helt hur lightboxarna är uppbygda... är det bara någon form av spegelfilm/reflexterande yta i botten, vanlig genomskinlig plexi och sedan en toppskiva som är typ frostad eller vit men som ändå släpper igenom ljuset?

I den stora lightboxen hade jag spegelplexi i botten, men det visade sig vara helt onödigt då jag slipade ena sidan av mittenbiten (genomskinlig plexi). Jag märkte att den reflekterade ljuset mycket bättre då än att använda spegel. Toppskivan är vit LED plexi.

Permalänk
Medlem

Intressant idé, ska bli roligt att se hur det blir.

Permalänk
Medlem

Ge mig temps!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

I den stora lightboxen hade jag spegelplexi i botten, men det visade sig vara helt onödigt då jag slipade ena sidan av mittenbiten (genomskinlig plexi). Jag märkte att den reflekterade ljuset mycket bättre då än att använda spegel. Toppskivan är vit LED plexi.

Hej! Grymt bygge! Men du vet att det finns plexiglas som är gjord för ljusdiffusion. Istället för att vara ytbehandlad så är den fyllt med reflekterande partiklar som sprider ljuset jämnt. Ska se om jag hittar namnet på det senare idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Luiyt:

Intressant idé, ska bli roligt att se hur det blir.

Tack, tycker jag med. Hoppas jag får till det bara:)

Skrivet av Blazter:

Ge mig temps!

Tempsen är bra:)
CPU ca 60C @ 1.392v
Gpus går sällan över 50, får se om det ändrar sig när jag trycker i det fjärde kortet.

Skrivet av OskarW90:

Hej! Grymt bygge! Men du vet att det finns plexiglas som är gjord för ljusdiffusion. Istället för att vara ytbehandlad så är den fyllt med reflekterande partiklar som sprider ljuset jämnt. Ska se om jag hittar namnet på det senare idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!
Ja, har hört talas om något sånt. Borde vara betydligt bättre än det jag använder nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

CPU ca 60C @ 1.392v
Gpus går sällan över 50, får se om det ändrar sig när jag trycker i det fjärde kortet.

Tackar!
Ja, har hört talas om något sånt. Borde vara betydligt bättre än det jag använder nu.

Tänkte lite på kopplingen av rören till Gpu,
borde det inte va bättre att köra varannan öppning(tror du förstår)
så att vattnet inte trycks fast i mitten av blocken, utan istället tvingas igenom blockens flänsar,
eller är kopplingens in/ut helt separerade?
(Så att det hur man än kopplar blir tvingat genom blocken.)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

CPU ca 60C @ 1.392v

Tackar!

http://fermprodukter.se/?page_id=1118
Här har du!

inte testat själv, men

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nbwu:

Tänkte lite på kopplingen av rören till Gpu,
borde det inte va bättre att köra varannan öppning(tror du förstår)
så att vattnet inte trycks fast i mitten av blocken, utan istället tvingas igenom blockens flänsar,
eller är kopplingens in/ut helt separerade?
(Så att det hur man än kopplar blir tvingat genom blocken.)

Man kan koppla grafikkort på två sätt, parallellt eller i serie. Kopplar man i serie åker vattnet från första till andra och från andra till tredje blocket. Kopplar man parallellt, som jag gjort, åker vattnet in i samtliga block samtidigt på ena sidan (vänstra i mitt fall) och ut på andra sidan. Man skulle kunna tro att vattnet bara kör förbi dom två första blocken men så är inte fallet. Det skulle märkas på tempsen om inte annat=) Jag kör oftast parallella gpus, då jag tycker jag får jämnast temp då.

Skrivet av OskarW90:

http://fermprodukter.se/?page_id=1118
Här har du!

inte testat själv, men

Ok, verkar dock vara samma som jag redan använder http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/sheet/plexiglas-led-amwet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Man kan koppla grafikkort på två sätt, parallellt eller i serie. Kopplar man i serie åker vattnet från första till andra och från andra till tredje blocket. Kopplar man parallellt, som jag gjort, åker vattnet in i samtliga block samtidigt på ena sidan (vänstra i mitt fall) och ut på andra sidan. Man skulle kunna tro att vattnet bara kör förbi dom två första blocken men så är inte fallet. Det skulle märkas på tempsen om inte annat=) Jag kör oftast parallella gpus, då jag tycker jag får jämnast temp då.

Ok, verkar dock vara samma som jag redan använder http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/sheet/plexiglas-led-amwet...

Hmm, då bör du inte behöva en till skiva på översidan?
Har du testat att köra fint fint våtslip-papper, slipa också så biten lutar bort från sidan där du satt LEDs.

Annars om du kör på som du gör nu och vill ha ett jämnare ljus, testa borra in LEDsen 45 grader mot kortsidorna, så du kommer närmare en totalreflektion (Just nu skjuter du ut ljuset ur andra långsidan) ljuset kommer studsa lite mer i själva plexiglaset då (om du håller dig under 41 graders vinkel så kommer du få en totalreflektion.)

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av OskarW90:

Hmm, då bör du inte behöva en till skiva på översidan?
Har du testat att köra fint fint våtslip-papper, slipa också så biten lutar bort från sidan där du satt LEDs.

Annars om du kör på som du gör nu och vill ha ett jämnare ljus, testa borra in LEDsen 45 grader mot kortsidorna, så du kommer närmare en totalreflektion (Just nu skjuter du ut ljuset ur andra långsidan) ljuset kommer studsa lite mer i själva plexiglaset då (om du håller dig under 41 graders vinkel så kommer du få en totalreflektion.)

Det är just toppskivan som är LED plexit:) skivan i mitten är vanlig clear. Jag ska prova med LED list först. Jag fick ju till det riktigt bra på den stora lightboxen trots allt:) Annars kan jag prova att borra 45 grader. Det blir dock isf höftade 45 grader då jag gör allt för hand med Dremel:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Det är just toppskivan som är LED plexit:) skivan i mitten är vanlig clear. Jag ska prova med LED list först. Jag fick ju till det riktigt bra på den stora lightboxen trots allt:) Annars kan jag prova att borra 45 grader. Det blir dock isf höftade 45 grader då jag gör allt för hand med Dremel:)

Men borrade du in i "clear" ? du ska ju borra in i LED plexin

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av OskarW90:

Men borrade du in i "clear" ? du ska ju borra in i LED plexin

LED plexit som jag har fångar bara upp ljus från andra källor. Det "håller" inget ljus alls. Det är det clearbiten är till för:)