Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Man kan koppla grafikkort på två sätt, parallellt eller i serie. Kopplar man i serie åker vattnet från första till andra och från andra till tredje blocket. Kopplar man parallellt, som jag gjort, åker vattnet in i samtliga block samtidigt på ena sidan (vänstra i mitt fall) och ut på andra sidan. Man skulle kunna tro att vattnet bara kör förbi dom två första blocken men så är inte fallet. Det skulle märkas på tempsen om inte annat=) Jag kör oftast parallella gpus, då jag tycker jag får jämnast temp då.

Det förklarar ju en del, bra förklarat hur det fungerade

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Är intresserad hur dina temps ser ut

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rawet:

Är intresserad hur dina temps ser ut

Svarade på det på förra sidan=)

Skrivet av MisterX:

Tempsen är bra:)
CPU ca 60C @ 1.392v
Gpus går sällan över 50, får se om det ändrar sig när jag trycker i det fjärde kortet.

Permalänk
Proffsmoddare

Gör du en lightbox till mig?
Behövs.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Gör du en lightbox till mig?

Behövs.
http://i57.tinypic.com/33jlmi0.jpg

Ja, för extremt mycket pengar;) Jag jobbade hela kvällen igår med SLI-boxen. Ett helvete att få till det bra kan jag säga, dock var det lite lättare med den stora. Jag har lite hatkärlek till lightboxar för tillfället:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Ja, för extremt mycket pengar;) Jag jobbade hela kvällen igår med SLI-boxen. Ett helvete att få till det bra kan jag säga, dock var det lite lättare med den stora. Jag har lite hatkärlek till lightboxar för tillfället:)

Gör en guide vetja!

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MisterX:

Det brukar bli så! Blev riktigt najs! Försökte mig på detsamma för ett par år sen men blev ingenting av det. Ska göra en nytt försök nu i veckorna som kommer, för extremt mycket pengar har jag inte.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge må jag säga!
Rör>slang varje dag.

Lycka till med fortsättningen

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Barra85:

Grymt snyggt bygge må jag säga!
Rör>slang varje dag.

Lycka till med fortsättningen

Tackar!
Fortsättningen kommer strax=)

Permalänk
Proffsmoddare

Då var det fjärde kortet installerat och SLI-lightboxen på plats. Blev inte 100% nöjd med SLI-boxen, kommer att göra om den, måste bara beställa hem lite plexi först. Systemet drar ca 1350w från väggen i Fire Strike Extreme med cpu @ 1.4v och korten @ stock volt med 100MHz höjning på gpu. Då har jag ca 90w till att leka med då agget borde klara att dra 1444w från väggen. Lite på gränsen=)

Permalänk

Det kliar verkligen i fingrarna när man ser detta. Utan tvekan det snyggaste moddningen jag sett. Just lightboxarnas diffusa ljus och att du hållit precis allt svart, vitt och grått/silver.

Om du hade orkat skriva en guide för att gör en lightbox så tror jag vi hade kunnat få se riktigt många snygga byggen här i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shortleif:

Det kliar verkligen i fingrarna när man ser detta. Utan tvekan det snyggaste moddningen jag sett. Just lightboxarnas diffusa ljus och att du hållit precis allt svart, vitt och grått/silver.

Om du hade orkat skriva en guide för att gör en lightbox så tror jag vi hade kunnat få se riktigt många snygga byggen här i framtiden.

hellre att han håller det för sig självt, annars börjar folk göra det till höger och vänster och det slutar bli speciellt.
när någon säger lightbox nu kommer jag bara tänka på pipedream. föredrar att det håller sig så.

bra jobbat må jag säga! det blir jävligt snygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Då var bygget klart, för den här gången. Jag låter bilderna tala för sig själv=)

Tack för mig:)

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Vackert, vackert.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av shortleif:

Skrivet av pokelia:

hellre att han håller det för sig självt, annars börjar folk göra det till höger och vänster och det slutar bli speciellt.
när någon säger lightbox nu kommer jag bara tänka på pipedream. föredrar att det håller sig så.

Skrivet av Thomaseron:

Riktigt snyggt!

Skrivet av DDemis:

Vackert, vackert.

Tack för dom fina orden:) En lightbox-guide blir det tyvärr inte i nuläget iaf, då det säkert finns bättre/lättare sätt att bygga en på än det sätt jag gör;)

Permalänk
Skrivet av pokelia:

Agree to disagree.

Möjligheterna om MisterX släpper en guide är ju att någon hittar förbättingar/förändringar och nya sätt att använda dem, som folk med riktigt bra byggkunskaper (MisterX) sedan kan utnyttja i ännu fetare byggen – utan att själva behöva lägga ned utvecklingstiden.

Permalänk
Proffsmoddare

Nytt nätagg anlände idag=) Lepa G1600. Det behövs verkligen nu när jag kör 4 x Titan. Jag har köpt lite kolfibervinyl som jag tänkte klä in det i för att slippa se den fula guldtexten, vi får se hur det blir. Sedan återstår "bara" att sleeva skiten. Ååhh, va roligt det ska bli, haha

Permalänk
Proffsmoddare

Så där, lite finare lite bättre=) Det var omöjligt att få ytan helt slät då det är ojämn yta under vinylen.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MisterX:

Så där, lite finare lite bättre=) Det var omöjligt att få ytan helt slät då det är ojämn yta under vinylen.

http://i.imgur.com/QrenAot.jpg

Jag gillar ändå den där grova ytan som vissa nätagg har. Det är lite smått industriellt på ett mysigt sätt!

Förstår att du inte riktigt ser framemot att sleeva hela nätagget! Vilket färgschema blir det?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Flamso:

Jag gillar ändå den där grova ytan som vissa nätagg har. Det är lite smått industriellt på ett mysigt sätt!

Förstår att du inte riktigt ser framemot att sleeva hela nätagget! Vilket färgschema blir det?

Det gör jag också, dock gillar jag inte den fula guldtexten på detta agg. Passar inte alls till mitt bygge.

Jag tänkte prova en mörk mix av svart, shade19 och titanium. Om jag tycker det blir för mörkt slänger jag in lite vitt också:)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MisterX:

Det gör jag också, dock gillar jag inte den fula guldtexten på detta agg. Passar inte alls till mitt bygge.

Jag tänkte prova en mörk mix av svart, shade19 och titanium. Om jag tycker det blir för mörkt slänger jag in lite vitt också:)

Ah! Trevligt trevligt!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Proffsmoddare

Då har jag påbörjat sleevingen. 24-pin & 8-pin klara=)

pci-e kablarna var den fjantigaste längden jag någonsin sett på ett psu, endast 50cm långa. Jag kommer göra om dessa kablar helt från scratch. Har lagt en beställning på 100m kabel=) Kommer bli en jävla massa jobb men fördelen blir ju att jag kommer kunna dra dom exakt hur jag själv vill eftersom det blir jag som bestämmer längden. Dom röda kontakterna kommer även bytas ut mot svarta:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Det var då det jävligaste! Endast 50cm?

Visa signatur

15 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av boniz:

Det var då det jävligaste! Endast 50cm?

Yes, pinsamt korta.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MisterX:

Yes, pinsamt korta.

Hur tänkte de där..? 1600W och 50cm långa PCI-Expresskablar. Nice.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Flamso:

Hur tänkte de där..? 1600W och 50cm långa PCI-Expresskablar. Nice.

Ja man har la PSUn precis bredvid korten????

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tvelander:

Ja man har la PSUn precis bredvid korten????

Haha! Helst mellan dem!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har jobbat lite på en ny täckskiva för nedre kammaren, den kommer att täcka hela sidan denna gången. Det är en plexiskiva som jag klätt med kolfibervinyl och skurit ut texten PipeDream.

Texten blev inte perfekt men det hade jag inte räknat med heller. Jag kunde inte komma på något annat sätt att göra detta på:)

Jag ska försöka få bort de sista luftbubblorna men det är inte lätt:/

En lightbox som jag fäster på baksidan av täckskivan för att lysa upp texten.

Lightboxen består av en bit spegelplexi i botten, 3mm clearplexi som "väggar" och en bit LEDplexi på toppen. Någon reflekterande skiva i mitten behövdes inte till denna.

It shines=)

Har även gjort klart alla custom kablar + diverse annat. Kommer även göra om SLI-boxen en tredje gång=) Mera uppdateringar kommer:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Har även gjort klart alla custom kablar + diverse annat. Kommer även göra om SLI-boxen en tredje gång=) Mera uppdateringar kommer:D

Mer lightboxes åt folket!

Visa signatur

15 Pro

Permalänk
Medlem

wow

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2