Permalänk

Nätagg gömma?

Hej! Jag har tittat runt lite på nätet och kommit fram till att väldigt många har någon typ av gömma för nätaggregatet. Alltså någon "låda" utav aluminium elr liknande. Kan man köpa dessa eller måste man tillverka dem själva? Tack på förhand!

Visa signatur

Datorn: NZXT Phantom 630 White | Intel core i7 4820k @ 4.1Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS Sabertooth x79| Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce rev 2.0 | 120GB Samsung 840 EVO SSD | 1TB Toshiba 7200 RPM | A-Data CL9 8Gb (2x4) 1600MHz | Corsair RM650 Gold Modular | Windows 8.1.

Permalänk
Skrivet av MelonKamel:

Hej! Jag har tittat runt lite på nätet och kommit fram till att väldigt många har någon typ av gömma för nätaggregatet. Alltså någon "låda" utav aluminium elr liknande. Kan man köpa dessa eller måste man tillverka dem själva? Tack på förhand!

Kan du inte visa/länka en bild, jag förstår iaf inte riktigt vad du menar.
Men vissa väljer ju att lacka/måla om sitt nätagg om det inte passar med resten av datorn.
Sen tror jag att jag har sett någon med ett hölje på sidorna av nätagget, om det är det du menar

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

menar du som Corsair 800D har?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det är oftast egentillverkade prylar, det finns dock chassin där nätaggen sitter i en egen kammare och på så vis döljer kablarna snyggt och enkelt.
EDIT:

Visa signatur
Permalänk

Tror han menar så man inte ser nätagget alls

Permalänk
Skrivet av MagisterLarsson:

Tror han menar så man inte ser nätagget alls

Exakt det jag menar Funderar nämligen på ett då det är ett ormbo i datorn efter lite komponent-byten.

Visa signatur

Datorn: NZXT Phantom 630 White | Intel core i7 4820k @ 4.1Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS Sabertooth x79| Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce rev 2.0 | 120GB Samsung 840 EVO SSD | 1TB Toshiba 7200 RPM | A-Data CL9 8Gb (2x4) 1600MHz | Corsair RM650 Gold Modular | Windows 8.1.