Permalänk
Medlem

Supremacy fel?!

Hej forumsfolk. Idag fyllde jag upp min rigg med ny vätska och allt såg ut att gå bra. Efter någon timme upptäckte jag dock att mitt EK-supremacy vattenblock till processorn bara är fyllt till hälften.Tidigare har vattenblocket varit helt fyllt och nu ser det skumt ut samt att en 45 graders ek anslutning börjat läcka innan vätskan når vattenblocket, har aldrig stött på detta tidigare hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan inte svara för anslutningen, men det kanske har fastnat luft i blocket.
Skulle nog testa att luta datorn åt olika håll och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cigge88:

Kan inte svara för anslutningen, men det kanske har fastnat luft i blocket.
Skulle nog testa att luta datorn åt olika håll och se om det blir någon skillnad.

ok, tackar prövade vända på blocket. Nu så är det mer vatten i blocket men jag tror det är pumpen som är för svag.

Permalänk
Skrivet av hammerTH:

ok, tackar prövade vända på blocket. Nu så är det mer vatten i blocket men jag tror det är pumpen som är för svag.

Vad har du för pump.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D