Problem med Asus Raedeon 7770 crossfire

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Problem med Asus Raedeon 7770 crossfire

Tjena har ett problem med mina grafikkort. Det började efter att jag skaffade Razer comms, märkte att ja började få FPS drop (från 300 i css till typ 30FPS sen upp till 300 igen) när jag spelade. Så jag tog bort Razer comms från datorn och trodde att det skulle lösa sig men märkte efter jag spelat i en halvtimme- en timme att jag började få FPS dropp igen. Så jag öppnade upp datorn och märkte att det övre grafikkortet är kokhett och det andra grafikkortet är typ rummstepratur.
Datorn ät byggd i somras och har 2st Asus Raedeon 7770 1Gb grafikkort i den.
Någon som har en ide om vad som kan vara fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stan
Registrerad
Nov 2006

De är inte så att den suge i sig damm och täppt flänsarna i kortet?

I mitt gamla chassie som inte hade dammfilter, fick jag damma ur processorns flänsar och grafikkortet varannan månad.
Har några kompisar som får göra så dortfarande. annars blir de hett.. å speciellt det övre kortet som fläkten i regel får jobba mer på, så går de väll in mer damm där..

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 8 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w7ultumate |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Frrla:

De är inte så att den suge i sig damm och täppt flänsarna i kortet?

I mitt gamla chassie som inte hade dammfilter, fick jag damma ur processorns flänsar och grafikkortet varannan månad.
Har några kompisar som får göra så dortfarande. annars blir de hett.. å speciellt det övre kortet som fläkten i regel får jobba mer på, så går de väll in mer damm där..

Får ta och göra det, tack så mycket