Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2012

CCC funkar inte :(

Tjena! Har haft problem den senaste tiden med att jag inte kan starta CCC (catalyst control center), det syns inte i aktivitetshanterarn och det kommer heller inte upp någon ruta.
Har ett Sapphire 7970 med de nyste drivrutinerna installerade o allt, så jag vet inte vad som är problemet... Någon som vet?

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.167.?.!
Registrerad
Feb 2012

Ominstallera ccc? testat det?

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Prova att installera om ccc det kan hjälpa.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av SSGS:

Ominstallera ccc? testat det?

Skrivet av Gunner357:

Prova att installera om ccc det kan hjälpa.

Gjorde det för ett tag sen, gjorde ingen skillnad.

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Aj då det brukar hjälpa.

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Hejsan ZyAnidE,

Skrivet av ZyAnidE:

Tjena! Har haft problem den senaste tiden med att jag inte kan starta CCC (catalyst control center), det syns inte i aktivitetshanterarn och det kommer heller inte upp någon ruta.
Har ett Sapphire 7970 med de nyste drivrutinerna installerade o allt, så jag vet inte vad som är problemet... Någon som vet?

CCC är inte världens stabilaste mjukvara. En ominstallation brukar lösa problemet. Men det verkar inte ha löst ditt problem.

Får du något felmeddelande?

Kontrollera att du har .NET uppdaterat. Några av de gångerna CCC krånglat för mig har det löst sig när .NET uppdaterats.
(vill minnas att det ibland varit rent lustiga uppdateringar som löst det, tex att Windows Update vill lägga på det Ungerska språkpaketet för .NET 3.5. Bara låt Windows Update lägga på den mjukvara den föreslår )

Försök dra dig till minnes vad för förändringar du gjorde när CCC la av för dig.
Installerade du nya drivrutiner? La på någon annan mjukvara? etc.
Prova att "återställa" datorn i det skicket den var genom att avinstallera den mjukvaran du installerat. Etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

kör denna http://www.wagnardmobile.com/DDU/ prova sedan installera om paketet.

XB271HU|OLED65C8|NCase M1 V5|SF600|Fatal1ty X370 ITX|Ryzen 1800X|NH-C14|Flare X 16GB|1080Ti Strix|960 PRO 1TB|WD Gold 12TB