Permalänk

Gopro hjälp

Tjena!

Jag har en gopro 3 silver edition med 32gb minneskort, när jag filmar i längre perioder så avbryts filmen bara sådär även om jag har bra med batteri och mer än 20gb kvar på kortet. Den liksom stängs av och sen sätts på igen och fortsätter filma.

Är det någon som vet vad felet är eller har haft liknande problem så är jag tacksam för svar:D

Permalänk
Medlem

Äger själv en GoPro, fast inte hunnit använda den än.
Vad jag läst på om så måste man ha ett snabbt minneskort för att det ska hinna med att filma (hade samma problem som du beskriver med min digitalkamera med ett långsamt minne). Vad har du för teoretisk läs- och skrivhastighet på kortet?

Här kan du se vad GoPro själva rekommenderar för kort: http://gopro.com/support/articles/software-update-release

Permalänk

Jag har ett 32gb sandisk ultra micro sd hc1
det är vad det står på kortet

Permalänk
Medlem

Vet inte om det gäller din model, men Hero2 som kompisen har gillar inte om man formaterar SD kortet i datorn då slutar den spela in lite random... Men formaterar man i kameran då lirar det ok.

Permalänk
Medlem

Det är ganska känt att GoPro har problem med just Sandisk "ULTRA" serien..

Själv kör jag Sandisk Extreme, men annars rekommenderas Samsung till GoPro:s.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit köra med min GoPro ett tag
Min slutar också filma lite då och då (efter runt 20 minuter) men fortsätter inspelningen på ny fil direkt igen, så där blir inget hack om man klipper ihop det.

Mitt minneskort är ett SanDisk Extreme med 80MB/s läs- och skrivhastighet (teoretisk).

Permalänk
Skrivet av Zakire:

Nu har jag hunnit köra med min GoPro ett tag
Min slutar också filma lite då och då (efter runt 20 minuter) men fortsätter inspelningen på ny fil direkt igen, så där blir inget hack om man klipper ihop det.

Mitt minneskort är ett SanDisk Extreme med 80MB/s läs- och skrivhastighet (teoretisk).

Är det här en fråga eller bara yttrande?
Ifall det är en fråga är det helt normalt, du kan inte skriva filer större än 4Gb med en FAT32 formatering.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Är det här en fråga eller bara yttrande?
Ifall det är en fråga är det helt normalt, du kan inte skriva filer större än 4Gb med en FAT32 formatering.

Ett påstående att jag har samma "fel".

Skrivet av Ljungbl4d:

Är det någon som vet vad felet är eller har haft liknande problem så är jag tacksam för svar:D

Men då är det ju alltså helt normalt att den "slutar" spela in med jämna mellanrum.
Är det kanske samma som TS upplever då?

Permalänk
Medlem

Hej!

Prova med att formatera om minneskortet till filsystemet exFAT då det stödjer större filer.
Samt installera nyaste kamera uppdateringen på GoPro.com.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se