Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 7000 Serie

Har sökt runt mycket här på forumet ang. Dell Inspiron 7000 serien. Beställde själv en Dell Inspiron 15 7000.
Länk till produkt
Dock verkar det inte vara så många som diskuterat datorn här på forumet så jag började fundera på om mitt impulsköp inte va så bra som jag trodde.

Specs på maskinen:
4:e gen Intel® Core™ i7-4500U Processor (4 MB cacheminne, upp till 3.0 GHz)
Windows 8.1 (64Bit) Multi-Language English,Finnish,Swedish,Norwegian,Danish
Två DIMM DDR3L-minnen på 16 GB (2 x 8 GB), 1 600 MHz
Intel® HD Graphics 4400 + NVIDIA® GeForce® GT750M 2 GB GDDR5
Pekskärm på 15,6 tum med LED-bakgrundsbelysning med Truelife och full HD-upplösning (1 920 x 1 080)
256 GB1 Solid State Drive SATA-hårddisk

Den är förvisso kanske inte en Ultrabook men den är helt(?) i aluminium, iaf på utsidan, eventuellt något annat material på insidan vid tangenterna etc.

Köpte den med studentrabatt och ett erbjudande de kör just nu för 9000 kr.
Tanken var först att jag skulle köpa en Lenovo Ideapad y510p eller en Asus n550, båda dessa hade sina för och nackdelar men det slutade med Dellen för den var något mer slimmad med liknande specs. fick den även lite billigare än de andra två skulle ha kostat.

Iaf tänkte om någon har en liknande och hur tycker ni den fungerar? Min levereras om ca 2 veckor, ska bli riktigt spännande att se hur den kommer leverera.

Mvh

Larzs0n

Visa signatur

Dell Inspiron 15 7000-Serie

Cancerfonden: till minne av pappa Björn

Permalänk
Medlem

Tittar på denna nu, fast den billigare varianten med i5 och 6gb ram. Vad tycker du om den? var det ett bra köp?