Tips på hur man lättast sleevar en pci-e kabel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Tips på hur man lättast sleevar en pci-e kabel

Behöver lite tips på hur jag skall ta mig an den här fulingen.. Det är just de där kopplingarna som känns komplicerat då det är dubbla kablar på ett stift. Behöver man båda kontakterna eller kan man bara "modda" om den till en enstaka kontakt istället för båda om ni förstår vad jag menar.

Hoppas det är någon som har löst detta på ett simpelt sätt och som vill dela med sig några tips!

|| Processor: I5 4670K || Moderkort: Asus Maximus Hero VI || Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 Tri-x || Minnen: G.Skill Ares 16GB 1600Mhz || Hårdiskar: 120Gb SSD Samsung & 1TB WD BLACK || Nätagg: Cooler Master v700 || CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Brinnav:

Behöver lite tips på hur jag skall ta mig an den här fulingen.. Det är just de där kopplingarna som känns komplicerat då det är dubbla kablar på ett stift. Behöver man båda kontakterna eller kan man bara "modda" om den till en enstaka kontakt istället för båda om ni förstår vad jag menar.

Hoppas det är någon som har löst detta på ett simpelt sätt och som vill dela med sig några tips!

http://forumbilder.se/DBJMP/20140121-210845.jpg

Du skulle ju kunna ta bort och löda fast den andra kontakten igen, fast längre ner på första kabeln.. så du får en snygg "y" kabel... annars skulle jag rekommendera att skaffa 6+2 pins förlängare två st 30cm eller något och sleeva dessa..

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."