Laptop och nätdel tvärdör när jag startar cudaminer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Laptop och nätdel tvärdör när jag startar cudaminer

Tjena!

Tänkte bara för skojs skulle köra lite cudaminer för litecoins på min ASUS G53SW gaminglaptop.
Jaja, vet att det inte är någon vits med bara 50kh/s osv osv, men tänkte som en kul grej bara.

Vem vet, man kanske unlockar ett block av ren tur

I vilket fall så tvärdör min laptop ca 5sek efter jag startat cudaminer.

Först dör laddaren, slocknar totalt.
Laptopen går över till batteri, sen dör den med efter en sekund.

Måste koppla laddaren ur väggen och tillbaka igen, för att få liv i den.
Laptopen startar på batteri igen.

Klart det kanske är en dålig idé att minea på en laptop.

Men är det något fel? eller är det förväntat att den dör?
Antar att det är pga den förbrukar för mycket kraft.

Tycker dock den borde klara leverera vad grafikkortet kan dra under maxlast.

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2006

Tror inte att du skall köra det på din laptop då den är för klen. Låter som om du nästan kortsluter när du startar programmet.

(\__/)
(O.o )
(> < )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SueCia
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av struggler:

Tror inte att du skall köra det på din laptop då den är för klen. Låter som om du nästan kortsluter när du startar programmet.

Förlåt, men det där var ett helt värdelöst svar, klart som fan han inte kortsluter någonting för att han startar programmet, hur skulle det ens gå till?
Dessutom ska ingen dator stänga av sig själv när man kör programmet, möjligtvis att datorn helt enkelt är för seg för att använda programmet tillfredställande, men det ska inte få datorn o krasha.

Så som TS beskriver problemet tycker jag det verkar vara så att datorn helt enkelt belastar nätdelen såpass att den lägger av, men den ska ju givetvis orka driva datorn i maxbelastning. Skulle nog reklamerat tror jag.