En fråga angående Dual BIOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Dec 2012

En fråga angående Dual BIOS

hej, köpte precis en budget dator åt min polare och undrar vad de menas med när ett Grafikkort har Dual BIOS

i7 4960x på 4.6 GHZ| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| MSI 1070 8 GIG OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av adillboy:

hej, köpte precis en budget dator åt min polare och undrar vad de menas med när ett Grafikkort har Dual BIOS

Som jag har förstått det kan du lägga in två olika bios, tex har Ati 6850 möjlighet till att använda 6870:s bios. Med dual bios kan du växla mellan de olika.
Lite som en överklockning fast det låser upp lite andra saker (rätta mig om jag har fel)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av NordhNet:

Som jag har förstått det kan du lägga in två olika bios, tex har Ati 6850 möjlighet till att använda 6870:s bios. Med dual bios kan du växla mellan de olika.
Lite som en överklockning fast det låser upp lite andra saker (rätta mig om jag har fel)

ahh okey, tackar^^

i7 4960x på 4.6 GHZ| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| MSI 1070 8 GIG OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Dual BIOS betyder att kortet har två bios, ett primärt och ett sekundärt som finns till som reserv, ifall du är överklockningsentusiast och råkar paja ditt första bios med en dålig flash. Om du inte överklockar alls så är det av föga intresse.

Laptop: ASUS-G751JY