Rädda filer efter ominstallation av Windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Rädda filer efter ominstallation av Windows?

Jag hjälpte min tjej att formatera sin laptop och ominstallera Windows. Nu precis kom jag på att jag glömde spara hennes mapp med grejer hon ville ha kvar. Är jag körd eller går det att rädda filerna på något vis?

Jag har alltså raderat alla partioner och installerat Windows över dem.......

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Youtube
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av BTA51:

Jag hjälpte min tjej att formatera sin laptop och ominstallera Windows. Nu precis kom jag på att jag glömde spara hennes mapp med grejer hon ville ha kvar. Är jag körd eller går det att rädda filerna på något vis?

Om du har en riktig rackarns tur, så kan du hitta grejerna med ett program, som jag i skrivande stund
inte kommer ihåg vad det heter... :-\
Men jag har använt det själv och det fungerar bra. Har räddat filer på jobbet med hjälp av det.
Tror den officiella begränsningen i programmet är på en gigabyte...

Gjorde en snabb sökning och hittade en lista med olika program:
http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free...

Notera dock att du inte bör installera programmet på hennes dator, utan på din egen, och
sedan skruva ur hennes hårddisk och koppla in i din dator för att skanna den där.

Ryzen 1800x,32GB@2400MHz, Vega56
Citroën C5 Break 2006 @140
Shirimasen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av BTA51:

det går, men risken är att du skrivit över just de delarna där hon har sina filer sparade..
Sök och ladda ner "recuva" så ska du se att du hittar något.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Finns väl företag som kan hjälpa till? Vet inte vad det kostar eller så, men det beror ju på hur viktiga filerna var...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Andromeda
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Blofeld:

Finns väl företag som kan hjälpa till? Vet inte vad det kostar eller så, men det beror ju på hur viktiga filerna var...

Visst finns det, men de tar vackert betalt också. Ibas är mest känt men det finns ett fåtal aktörer i Sverige också.