r9 290 Problem Black screen (fryser fast)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

r9 290 Problem Black screen (fryser fast)

Hej!

Har köpt en dator ifrån komplett fx 8320 processor xfx r9 290 750w 230T chassi etc. Fungerade den första timmen och nu så fryser skärmen (grafikkortet tror jag helt random. antingen när jag bara surfar eller vad som helst vad kan detta bero på? ladda ner msi afterburner och nya drivrutiner kan detta ha förstör något?

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Har du byggt den själv? Eller är den färdigbyggd? Det kan ju vara något som glappar när det gäller kablar och/eller komponenter?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

komplett byggde den, allt fungerade innan jag laddade ner drivrutiner i guess

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Jalle64:

Har du byggt den själv? Eller är den färdigbyggd? Det kan ju vara något som glappar när det gäller kablar och/eller komponenter?

crashade nu igen när jag startade google chrome...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av laitila:

komplett byggde den, allt fungerade innan jag laddade ner drivrutiner i guess

Har du laddat hem alla Windows uppdateringar först innan du lade in dina drivisar? Vilket windows är det? Installerade du OS:et?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

crackat som man itne ens får prata om i sweclockers...... min kompis har användt sitt i 3 år utan några problem på flera datorer, får kolla windows uppdateringar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

§7 Piratkopiering

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Låser tråden!*

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud