Fläktkontroll för PCI-plats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Fläktkontroll för PCI-plats

Hej!

Jag har i min dator två chassifläktar som jag vill styra med en fläktkontroll. Eftersom att chassit inte har plats för 5,25tums enhet vill jag har en fläktkontroll som sitter baktill, i chassits PCI-plats. Alltså där jag idag har täckplåtar. Fläktarna jag har är en 120mm och en 230mm. Jag har tittat på denna http://www.ebay.com/itm/CPU-Cooling-Fan-Speed-Controller-PCI-12V-Max-10W-3-pin-for-Desktop-Computer-G9-/161144788283?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item2584fa553b

Jag förstår att den tar ström från molex men jag ser inte om jag kommer att kunna koppla in två fläktar. Går det med en 3-pin splitter? Det står max 10W, räcker det för mina fläktar?

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Här kommer en uppdatering, trots att ingen har svarat.

Jag beställde fläktkontrollern som jag länkade till, kostade ca 15kr. När den kom monterade jag den i datorn, kopplade ström med molexkontakt från nätagget och använde en splitter till fläktarna (vilket jag hade sedan tidigare). Fläktkontrollen fungerar utmärkt, det är bara att vrida på ratten för att ändra hastigheten. Det fungerar bra med två fläktar, en 120mm och en 230mm.