Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Toshiba equium hackar....

Hej...jag tror jag flippar snart....min gamla Toshiba Equium har börjat uppföra sig riktigt illa...när jag är på Youtube och försöker spela upp musik, så hackar det konstant, helt omöjligt att lyssna på musiken...eller rättare sagt FRUKTANSVÄRT irriterande!! Jag får känslan av att ngt program ligger och kör & störi bakgrunden. Har tagit bort så många program jag vågar...jag är sannerligen inget snille på datorer....finns det ngt där ute som vet eller anar vad det kan vara? Skulle bli jätteglad för tips....för som sagt DET HÄR ÄR .....to much!!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av hexi:

Hej...jag tror jag flippar snart....min gamla Toshiba Equium har börjat uppföra sig riktigt illa...när jag är på Youtube och försöker spela upp musik, så hackar det konstant, helt omöjligt att lyssna på musiken...eller rättare sagt FRUKTANSVÄRT irriterande!! Jag får känslan av att ngt program ligger och kör & störi bakgrunden. Har tagit bort så många program jag vågar...jag är sannerligen inget snille på datorer....finns det ngt där ute som vet eller anar vad det kan vara? Skulle bli jätteglad för tips....för som sagt DET HÄR ÄR .....to much!!

formatera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Formatera....hur menar du nu? Du menar väl inte att jag ska "blåsa hela disken"..!???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Kolla drivrutiner för ljudkortet. Hur är det med temperaturen? Kanske är varm och klockar ner sig och du förlorar prestanda.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Ska kolla drivrutinerna... Jo den är ju som dom flesta bärbara lite småvarm..:( Jag får kanske lite hjärnsläpp när det strular, då är denna sidan underbar!! Tack för tipset...:)

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av hexi:

Formatera....hur menar du nu? Du menar väl inte att jag ska "blåsa hela disken"..!???

Jo, det hade nog varit en bra idé. Allra minst vartannat år tycker jag man ska göra det, och det låter som att din installation är väldigt gammal.

Att kolla temperaturerna och rengöra datorn från damm är också viktigt.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Jag hittade problemet...Google Crome webbläsaren!! Så nu kör jag med Explorer igen....so far soooo good!! Nu är jag glad igen...:)