Storlek på fläktar för CM Elite 310?

Permalänk
Medlem

Storlek på fläktar för CM Elite 310?

Vilka storleks fläktar passar för detta chassi?

Har köpt två stycken Thermalright X-Silent 140, kommer dom att passa eller är dom för stora?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Vilka storleks fläktar passar för detta chassi?

Har köpt två stycken Thermalright X-Silent 140, kommer dom att passa eller är dom för stora?

Nej tyvärr så stödjer detta chassi endast 80/90/120 mm fläktar utan modifiering.

Visa signatur

NZXT Phantom
MSI 970A-G43, Socket-AM3+
Amd athlon II x2 cpu
Geforce 8800 gpu
2x Corsair DDR3 1333MHz 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Princejenkins:

Nej tyvärr så stödjer detta chassi endast 80/90/120 mm fläktar utan modifiering.

Crap..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

det är inte crap, har du kvitto så kan du lämna tillbaks o skaffa passande storlek.. annars... buntband eller Limpistol! jag har moddat så många chassins fläktar med dessa 2 alternativ, var inte rädd för o experimentera! det finns riktlinjer för hur en dator ska byggas, men inte hur den kan "moddas"

mitt Dragon slayer chassi har ja 2x140mm fläktar tätt inpåvarann som skjuter på luft rakt på mitt gtx670. blir en bra luft ström dära, o då har ja kört me lite limpistol, dutta bara inte för mycket iom att de kan skapa tunna små spindel vävs liknande snören

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

det är inte crap, har du kvitto så kan du lämna tillbaks o skaffa passande storlek.. annars... buntband eller Limpistol! jag har moddat så många chassins fläktar med dessa 2 alternativ, var inte rädd för o experimentera! det finns riktlinjer för hur en dator ska byggas, men inte hur den kan "moddas"

mitt Dragon slayer chassi har ja 2x140mm fläktar tätt inpåvarann som skjuter på luft rakt på mitt gtx670. blir en bra luft ström dära, o då har ja kört me lite limpistol, dutta bara inte för mycket iom att de kan skapa tunna små spindel vävs liknande snören

mm nå problemet är att butiken varifrån jag köpte fläktarna ligger i en annan stad typ 2 timmar ifrån med tåg men jo du har rätt jag kan ta och byta ut dem eller som du sa att ta och modda lite..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.