Permalänk

Gaming Musmatta förslag!

Jag har i nuvarande läget en: http://www.madshrimps.be/files/users/stefan/mice/2011wowmouse...

Jag kommer att skaffa en Logitech G700 och jag spelar mest FPS och lite League of Legends.
Förslag på en bra musmatta som passade bra till mina behov och min mus skulle vara tacksamt eftersom att jag kan inte bestämma mig

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Inaktiv

laser mus = hårt underlag
optiskt = mjukt underlag

så förstod jag det hela åtminstone..
kör själv på en helt vanlig steelseries plast matta till min laser mus, till alla optiska har jag kört på dom mjuka varianterna, detta har funkat finfint för mig.
ska du ha hjälp med utseende så får någon annan tipsa då jag inte finner någon mening i en snygg musmatta.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

laser mus = hårt underlag
optiskt = mjukt underlag

så förstod jag det hela åtminstone..
kör själv på en helt vanlig steelseries plast matta till min laser mus, till alla optiska har jag kört på dom mjuka varianterna, detta har funkat finfint för mig.
ska du ha hjälp med utseende så får någon annan tipsa då jag inte finner någon mening i en snygg musmatta.

Tackar för svar, Det finns ju olika typer av musmattor där ute också. Speed edition mattor och även control. Det jag vill ha en en stabil och bra kompatibel musmatta till min G700. Skulle inte sitta fel om den var lite snygg också

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Helt underbar musmatta, kört hårda och mjuka men denna slår då allt..

Permalänk
Skrivet av bEAT-:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Helt underbar musmatta, kört hårda och mjuka men denna slår då allt..

Den är en av dom jag funderar på. Tack för svar!

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crimsnmonkey:

Tackar för svar, Det finns ju olika typer av musmattor där ute också. Speed edition mattor och även control. Det jag vill ha en en stabil och bra kompatibel musmatta till min G700. Skulle inte sitta fel om den var lite snygg också

tror inte du behöver bry dig mycket om det då det antagligen kan förändras med hjälp utav att byta fötter på musen ifall det skulle vara katastrofalt att den inte glider riktigt så bra som du vill.. men som sagt tror inte det spelar någon roll. samma som min tolkning utav 7.1 hörlurar, jag kunde ju höra var folk kom ifrån på cs för över 5 år sedan och då var de inge snack om några gaming lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

tror inte du behöver bry dig mycket om det då det antagligen kan förändras med hjälp utav att byta fötter på musen ifall det skulle vara katastrofalt att den inte glider riktigt så bra som du vill.. men som sagt tror inte det spelar någon roll. samma som min tolkning utav 7.1 hörlurar, jag kunde ju höra var folk kom ifrån på cs för över 5 år sedan och då var de inge snack om några gaming lurar

Nä men nu kan man ju faktist, med ett par schysta lurar .. höra dom långt innan man gjorde för 5år sedan
är ju sjukt när man hör folk steppa i mörka, å personen som du håller med inte hör ett knyst... så det har ju blivigt lite förändring ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har kört QcK+ i flera år nu tycker den känns väldigt bra, bra storlek också så man slipper halka utanför om man spelar med låg sens.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/77936-st...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk

Jag märker knappt någon skillnad på olika musmattor..

Permalänk
Medlem

Använder laser på mjukt underlag det funkar utmärkt. Däremot märker jag att laser sensorer föredrar släta ytor.

Använt Razer Goliathus Control och det är en trevlig musmatta, men har du pälsdjur, stay away! Mattan verkade dra till sig katthår ifrån andra sidan lägenheten och strukturen gjorde den svår att göra rent. Som tur är gick den att maskintvätta som handtvätt/syntet hur bra som helst.

Men annars kan jag rekommendera Corsair MM200-mattorna, skaffa en sådan som ersättare till Razers variant. Den var riktigt skön.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bEAT-:

Nä men nu kan man ju faktist, med ett par schysta lurar .. höra dom långt innan man gjorde för 5år sedan
är ju sjukt när man hör folk steppa i mörka, å personen som du håller med inte hör ett knyst... så det har ju blivigt lite förändring ändå.

ja asså jag ska väl kanske inte uttala mig om hur man hör i spel egentligen då jag aldrig har ljud på.. tycker att fotsteg, skott osv är distraherande/allmänt störande, mycket bekvämare att bara lyssna på musik o vara lite extra försiktig samt att jag inte campar (nej alla får campa hur dom vill, passar bara inte min spelstil). när jag har ljud på med mina sketna creative lurar för 250kr så kan jag höra var folk är och hur långt bort de är, så min poäng är väl mera att det är en vanesak liksom att jag inte tycker att fps spelar roll så länge det inte hackar

kanske vart lite konstigt i någons öron men jag hoppas folk förstår och inte blir sura för att jag tycker annorlunda.

Permalänk
Medlem

Tycker QcK+ är grym, bra storlek och funkat bra till alla möss jag haft hittills. :]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arazand:

Använder laser på mjukt underlag det funkar utmärkt. Däremot märker jag att laser sensorer föredrar släta ytor.

Använt Razer Goliathus Control och det är en trevlig musmatta, men har du pälsdjur, stay away! Mattan verkade dra till sig katthår ifrån andra sidan lägenheten och strukturen gjorde den svår att göra rent. Som tur är gick den att maskintvätta som handtvätt/syntet hur bra som helst.

Men annars kan jag rekommendera Corsair MM200-mattorna, skaffa en sådan som ersättare till Razers variant. Den var riktigt skön.

oja de går men just som du säger så vill de ha släta ytor och därför brukar plast mattorna vara aningen bättre då mjuka kan tryckas ner så pass att underlaget blir ojämnt. hur mycket detta gör vet jag förvisso inte då det nog är olika på varje mus samt person. jag ville bara vara säker på att inte bli irriterad så jag tog plast men det var skönt att höra, kanske ska testa lite med en mjuk igen

Permalänk

vill du ha sjuk glid och precision fast på liten yta köp func surface vill du ha storyta med tyngreglid köp en qck eller annan svar mjukmatta

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

QPAD CT Large 4mm och SteelSeries 9HD är de enda musmattorna jag kan rekommendera. Grymt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

oja de går men just som du säger så vill de ha släta ytor och därför brukar plast mattorna vara aningen bättre då mjuka kan tryckas ner så pass att underlaget blir ojämnt. hur mycket detta gör vet jag förvisso inte då det nog är olika på varje mus samt person. jag ville bara vara säker på att inte bli irriterad så jag tog plast men det var skönt att höra, kanske ska testa lite med en mjuk igen

Menade absolut inte så, bara att de har förändrats mycket sen 5 år tillbaka med lurar som går på lägre diskanter än äldre, detta gör ju att vi hör ljuder bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bEAT-:

Menade absolut inte så, bara att de har förändrats mycket sen 5 år tillbaka med lurar som går på lägre diskanter än äldre, detta gör ju att vi hör ljuder bättre

vet inte riktigt hur du menar då jag inte tror att det varit någon större utveckling på själva högtalarna.. möjligt att det blivit bättre mjukvarumässigt men själva hörlurarna tror jag som sagt inte spelar någon roll. kan ha fel här då jag inte hade någon koll på hörlursteknik när jag var 15 (inte nu heller förvisso) men jag antar att liksom vanliga högtalare så har det knappt förändrats på hörlursfronten. mjukvaran däremot har förändrats en hel del, tex så är det mycket bättre grafik och då leder detta till att jag gissar på att programmeringen för ljuddistributionen/kvaliten blivit bättre. men som sagt har ingen bra koll då jag inte använder ljud i spel samt att jag inte är tillräckligt insatt i någon utav dessa områden så jag spekulerar mest.

ps: du citerade fel post