Permalänk
Medlem

O/C Hjälp!!

Hej!

När jag försöker O/C mitt 7950 3GB så bara crashar mina drivers. Jag har 750W PSU så det är inte det som är felet.

Snälla hjälp mig!!

-Ozzy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte lätt att veta av din knapphändiga beskrivning där du låter oss gissa dina komponeneter och vad du egentligen klockade med!, det som däremot är lätt är, att om man inte vet vad man håller på med...låt bli!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrOzzy99:

Hej!

När jag försöker O/C mitt 7950 3GB så bara crashar mina drivers. Jag har 750W PSU så det är inte det som är felet.

Snälla hjälp mig!!

-Ozzy

Öka bara lite i taget och belasta med msi kombustor eller furmark.

överklockar du via catalyst center eller ?
testa gör detta via msi afterburner så ska det nog funka lite bättre. då du antagligen kommer kunna öka max power target och öka spänningen på kortet så du kan nå högre frekvenser...

Tror dock du får mer fps av att överklocka din processor (om du har typ 2500k eller liknande intel med K i namnet så är det väldigt enkelt.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag testade att överklocka med catalyst.

Min processor: Intel Core i5-2320 CPU 3.00 GHz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Exakta namnet på grafikkortet du har ? Vad du försöker att överklocka till ? Exakta inställningar ?

Ge så mycket information som möjligt, så blir det mycket enklare att hjälpa dig.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.