HJÄLP ! kan inte formatera datorn ordentligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

HJÄLP ! kan inte formatera datorn ordentligt

hej hej min syster ville jag skulle formatera hennes dator så den skulle bli lite snabbare så tänkte ja de inte skulle va några problem men saken är den att när man instalerat windows xp igen så går man in på c:/ så finns alla dom gamla filerna kvar men dom är dolda och datorn är lika slö som innan .... undrar om någon vet hur man ska göra för att få datorn så den blir helt tom på filer så som den va när den kom från affären .... va windows vista i den från början men xp nu kan de ha nått och göra med saken eller ? de va xp i den nu när jag formaterade om den med så de har ju absolut fungerat tacksam för hjälp ! mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2001

Är du säker på att du formaterade C ? Det verkar som du bara har uppgraderat till xp.

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10
HP Dv7- 1040| Intel C2D 8400 | Nvidia 9600 Gt M | 3GB Minne | 320 GB Hd |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av f@boy:

Är du säker på att du formaterade C ? Det verkar som du bara har uppgraderat till xp.

jo jag formaterade disken så som jag gjorde på min mammas dator och den blev i prima skick

och nu vägrar den boota rån cd ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av xjkimman:

jo jag formaterade disken så som jag gjorde på min mammas dator och den blev i prima skick

och nu vägrar den boota rån cd ....

Det du har gjort är installera ett nytt Windows ovanpå utan att formatera hårddisken. Hur gammal är datorn egentligen? Det är inte säkert att den kommer bli så mycket snabbare.

Moder: Asus Sabertooth Z77 ~~ CPU: Intel Core i7 3770k @4.2 ~~ CPU-Kylare: Corsair H80 push/pull ~~ Lagring: 2x Corsair Force GT 60 gb, 2x Seagate ST1000DM003 RAID 0 ~~ Ram: Corsair Vengeance 16GB CL7 1600Mhz ~~ PSU: Corsair AX 850 ~~ GPU: 2xGigabyte GTX 670 OC ~~ Ljud: Asus Essence STX+Beyer.. DT990 Pro 250Ω

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Gublo:

Det du har gjort är installera ett nytt Windows ovanpå utan att formatera hårddisken. Hur gammal är datorn egentligen? Det är inte säkert att den kommer bli så mycket snabbare.

okej ja datorn är ju nog 4 år skulle jag tro men jag måste ju får bort alla filerna nu så de hade ju vatt bra om jag lycats formatera om datorn men den vägrar ju som sagt boota cdn :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av xjkimman:

okej ja datorn är ju nog 4 år skulle jag tro men jag måste ju får bort alla filerna nu så de hade ju vatt bra om jag lycats formatera om datorn men den vägrar ju som sagt boota cdn :/

Har du kollat inställningarna för boot i BIOS?

Moder: Asus Sabertooth Z77 ~~ CPU: Intel Core i7 3770k @4.2 ~~ CPU-Kylare: Corsair H80 push/pull ~~ Lagring: 2x Corsair Force GT 60 gb, 2x Seagate ST1000DM003 RAID 0 ~~ Ram: Corsair Vengeance 16GB CL7 1600Mhz ~~ PSU: Corsair AX 850 ~~ GPU: 2xGigabyte GTX 670 OC ~~ Ljud: Asus Essence STX+Beyer.. DT990 Pro 250Ω