Datorn helt död efter satt i viloläge!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Datorn helt död efter satt i viloläge!!

Min dator fungerade perfekt utan några problem tills jag satte den i viloläge precis. Nu är den helt död som om den stängt av sig själv i viloläget och "gett upp". Vad kan felet vara? Har tittat så ingen sladd eller liknande har hoppat ur sitt läge, men borde inte vara något sådant eftersom jag inte rört datorn. Känns som att datorn själv har fått någon kortslutning :/ tacksam för hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008

Stäng av strömmen vid PSU:t och sätt på igen och testa att starta upp. Viloläge kan bugga ur rejält om man har otur.

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

Sätt om kablarna och prova igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Jag har testat slå av och på samt dragit ut alla sladdar och kopplat ihop allt igen, men ingen respons från datorn över huvudtaget. Som att en propp har gått fast bara när det gäller datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

Jag har det problemet. Med min dator också om jag läger den i viloläga då vill den inte starta. Måste dra ur strömkabel och sen kan jag starta den

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

lol, bara för det så testat ytterligare en gång och då startade den minsann… envis jävel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Lärdom - använd inte viloläge eller strömsparläge. Det e ju JÄTTE känt att det är lätt för datorn att få stora problem med att starta upp igen. Känt windows fel

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

tack för hjälpen trots allt