Vad kan man uppgradera på en Laptop?

Permalänk
Medlem

Vad kan man uppgradera på en Laptop?

Hej jag undrar bara om vad man uppgradera en bärbar data med? Hitills vet jag bara att man kan uppgradera ram minnet. Men kan man också byta ut sitt Cpu eller Grafikkort? Jag har en HP 655, om det hjälper på ngt sätt.

Permalänk
Skrivet av DaPolo:

Hej jag undrar bara om vad man uppgradera en bärbar data med? Hitills vet jag bara att man kan uppgradera ram minnet. Men kan man också byta ut sitt Cpu eller Grafikkort? Jag har en HP 655, om det hjälper på ngt sätt.

modellnumret är längre ex: HP 655 C4X96EA#UUW

HP gör tusentals olika modeller beroende på vad du har så är spec olika

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ram och hårddisk är väl det man i de flesta fall enkelt kan uppgradera själv. Skärmen oftast också men inte lika enkelt.
Det går på en del modeller att uppgradera CPU eller GPU men att köpa de komponenterna löst var sist jag kollade upp detta rätt omständigt och inte direkt billigt.

Permalänk
Medlem

Som tidigare påpekats så är Ram samt hårddisk det som är lättast men även skärmen, tangentbordet, dvdläsaren Wifi/blåtand(om det inte är internt) samt CPU, GPU(brukar dock vara fastlött).

Tillverkaren av Laptopen ger dig faktiskt all info om du bara söker på din modell och kolla i deras service guider vad du kan byta ut.
Det viktigaste är att dom också ger dig infon vad du kan byta ut till.