Counter-Strike: Source och Counter-Strike 1.6 FAQ

Permalänk
Medlem

vet inte om det tagits upp i faq:en men en polare hade problem med att spelet konstant hackade och vi testade att formatera vi testade all möjligt installerade alla möjliga drivrutiner till allt, men problemet kvarstod.

Efter många om och men började jag kolla efter IRQ konflikter och fann att hans RAID och VIA delade på IRQ, longshot lixom men eftersom inte raid användes så disablade vi den enheten och fick VIA irqn fri. Problem sovled spelet slutade hacka. Förövrigt gällde detta i alla spel han spelade. Kanske kan hjälpa några.. om trådskaparen vill editera sin post eller dyl.

peace

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Nu när Counter-Strike: Source släppts, kanske en likadan klistrad tråd, fast inriktad på CS:S istället?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
...Detsamma gäller om ni har någon kommentar på innehållet i FAQ:en....

Testa skicka ett mail till Castor angående övertagning av denna tråd då skaparen är bannad.

Permalänk
Medlem

vilket program ska man ha för att kunna ändra sprayloggos i steam?

Permalänk

Även om det är enkelt att göra köpscript i CS 1.6 så har jag satt ihop en pryl för att ännu enklare sätta ihop dem.
http://www.juhlin.nu/bind/

Visa signatur

/Erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edgarn
vilket program ska man ha för att kunna ändra sprayloggos i steam?

Om du menar Sprayloggos i CS så får du svaret vilket jäkla bildhanteringsprogram som helst.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem

@ ColtrasteN, det är han inte... längre.

Skall vi upp med lite CSS i denna med eller? Vad tycker ni?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ja gärna! Skulle vilja testa det lite seriöst iaf, spelade precis på 2 st serverar och båda var fulla med folk som TKade och höll på. Finns det servrar för trevligt och inte allt för seriöst folk?

Permalänk
Medlem

Hmm... lite moment 22 just nu, CSS är för nytt, typ det enda folk frågar/klagar efter/på är hur man får fram FPS, consolen, samt massa olika steam-problem Samtidigt så är gamla WON-CS ganska ute nu och många av problemen som fanns när detta skrevs existerar inte längre. Blir nog en CS 16 (Steam) och en CSS FAQ, tur man reserverade inlägget under i början 2003

Saker ni vill ha med speciellt i CSS delen? Är inte så inne i CSS eller Source motorn ännu, så skriv gärna så skall jag med glädje ta reda på det, om det går

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Nått som jag gärna vill se är nån typ av fps-optimeringsguide. Min fps sjunker ner till runt 20 (och ännu lägre i vissa fall) med min P4 2.0ghz 512mb RDRAM samt Radeon 9800Pro 128mb. Och det är med lägsta inställningar både på grafikkortet i Windows och i spelet samt att jag kör med 640x480 i upplösning.

Jag kräver absolut inte 100fps men en aning mer för nu måste jag säga att det är rätt svårt att spela :/

Permalänk

Tips för hur man kan tweaka CSS för att få bättre FPS och för att få bättre "shot registration".
http://www.gotfrag.com/cs/features/1008/

-dxlevel 81 kanske kan vara något för de som vill ha bättre FPS...

Visa signatur

/Erik

Permalänk
Medlem

finns det nått program som spelar in vad som syns på skärmen? kan inte få upp nån konsol i CS:S så då funkar inte den förra kommandot... har testat fraps men den spelar bara in 30 s filmer, finns det nått bättre sätt att spela in sånna filmer?

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

att inte ha CS är som utan H-disc

Permalänk
Medlem

att inte ha CS är som utan H-disc

Permalänk
Medlem

Uppat lite, mates...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Du kan ju skriva att man kan ha ex:500 fps
genom o skriva

net_graph 1
developer 1
fps_max (ex: 500)

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk
Medlem

Jag skall ta hela den biten på måndag orkar inte nu

Dessutom är developer ett cheat-klassat kommando, så det är ingen som kan ha det i spelet ändå. Du kan ändå ha 500 fps i CSS/Hl2 om du har hårdvara nog, du behöver inte developer för att överstiga.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Okey detta är ingen CSfråga. Är precis klart med min ReRun på Opposing Force Föbättrad med 5min

Okey

Jag har consolen. Men den går i slowmotion Uppåt. Finns det något sätt att få den att inte gå i slowmotion utan gå direkt upp där jag trycker på §.

För jag vill spela in en Stilren film utan console i vägen

Edit: Ser att man inte får ställa frågor i denna.. Men ska jag hellre starta ett nytt inlägg?

Permalänk
Medlem

scr_conspeed 999999

Bind annars bara en knapp för att börja filma, samt en för att sluta filma.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
scr_conspeed 999999

Bind annars bara en knapp för att börja filma, samt en för att sluta filma.

Tackar.. Men en fråga till

Nu skriver jag /StartMovie demo1 30
Men då står det:StartMovie <filename>

Sen om jag kör Startmovie demo1
Så står det: Started Recording demo (får inga bilder)

Vet du vad felet är eller funkar det bara för cs?

Permalänk

Q: Mitt konto är bannat, jag ångrar det. Kan jag spela ändå?

S: Ja, du kan spela ändå, men inte på servrar som har Security Module (VAC). Du måste alltså spela på dom servrarna som har Insecure.
Men det finns även Insecure servrar som är någorlunda säkert mot fusk.
Då är Cheating Death något för dig. Finns att tanka på www.unitedadmins.com.
Ett råd till framtiden FUSKA INTE!!!!

Downup, du måste ange FPS också.

Skriv "startmovie filmen 30" exempel. Utan "" taggarna.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång HLTV i linux?? När jag försöker så står det så här: alko@alko:~/hlds_l$ ./hltv

Console initialized.
FileSystem initialized.
Error:libSteamValidateUserIDTickets_i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory
***** FATAL ERROR *****
Proxy::Init: couldn't load network module.
*** STOPPING SYSTEM ***
ERROR! System::AddModule: couldn't initialize module (null).
Type 'help' for a list of commands.

Server går på en p3 700 med 480 ram och slackware 10

Tacksam för svar //alko

Visa signatur

p5ad2-e, p4 3,4@ 4.0, 2048 DDR2 hyperx, power color x850xt.

Permalänk
Medlem

Jag får inte konsolen att funka när jag trycker §!! Varför ? Jag har gjort det som står på FAQ:en - och ja, jag har köpt source

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Har du verkligen gjort som det står?

Edit: Uppenbarligen behöver inte FAQen vara klistrad längre...

Edit 2.0: En WoW FAQ kanske är mera på sin plats, känns som att det är mera Topic of the Year...

Edit 3.0: CS FAQ Will Prevail *snyft*

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hipshot, jag har 2 stycken "toggleconsole" i min config, en med \ och en med ' tror jag inte säker ska det vara en bara eller?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Q: Var kan jag finna demos av skillade personer, The Professionals som vi i branschen säger.
A: Tjao, det finns ju dom kända siterna www.fragbite.com och www.gamers.nu . Där finns det massvis med demon. Sen har vi www.Catch-Gamer.no osv

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Får inte fram consolen!!
Gör exakt som det står där...
Hjälp?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

En bra guide för hur man gör en CS-film finns här.

Man kan alltid hänvisa till den sidan när någon frågar.

Edit: Jag är grymt trött på alla som frågar om hur man skapar en CS-server med en D-Link-router. Det har frågats typ 3-4 gånger de senaste två veckorna.

Här finns det instruktioner (port forwarding etc) för hur man sätter upp en server.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att om man stänger av Vsync så blir inte cs lika "smooth" och om skärmen nu står på 60 Hz så kan inte cs visa mer än 60 fps ändå. Problemet blir då att cs skickar 100 frames och tar lite huller om buller 60 frames av dom 100 vilket gör att d inte blir lika skönt flow.

Visa signatur

Is it nice, my preciousss? Is it juicy? Is it scrumptiously crunchable?

Permalänk
Avstängd

För att få ut cs recs till vanliga film filer finns Fraps... WWW.FRAPS.COM

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------