Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Chippa/ Flasha Xbox 360 Slim

Hej på er!

Till och börja med vill jag bara säga att vad jag förstått så är Chippning och Flashning av konsoler lagligt, dock inte att köra piratkopierade skivor. Har jag fel så utgår jag ifrån att en moderator snällt låser tråden

Jag sitter här m,ed min helt isärmonterade 360 Slim. Förutom att byta kylpasta och rengöra fläkten så funderar jag starkt på att chippa eller flasha konsolen, vad nu skillnaden är? Jag har letat för fullt på nätet efter ett sätt som verkar överkomligt. Men det mesta verkar basseras på rena hårdvarumoddar direkt på moderkortet eller i DVD-läsaren.

Vilka olika sätt finns egentligen för att genomföra detta, vad är lättast och billigast? Vet ni vart man skulle kunna lämna in konsolen för en billig peng så att någon annan gör jobbet?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i