Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Inköp nytt tangentbord

Hallå alla!

Nu är det så att mitt steelseries 6gV2 har gått isönder (en tyst minut, vila i frid)

Tänkte höra runt lite vad ni andra har för tangentbord, rekommendationer av alla slag.
Som tidigare har jag haft ett 6G och har svårt att hitta på det igen, om det gått ur steelseries sortiment eller om jag bara är blind.

Mekaniskt tangentbord är något jag vill ha, röda cherry-MX är att föredra.. Bomba med förslag

MVH!

Citera gärna för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sveg
Registrerad
Aug 2012

Jag rekommenderar dig ett Qpad MK-50, det är Mekaniskt och har Cherry-MX Röda brytare så det är väldigt bekvämt! Däremot har den inga speciella extrafunktioner som USB/3.5mm ljudingång, däremot media knappar som Paus/Play - Mute osv!

|Chassi: CM Advanced II Svart | Moderkort: ASRock Z97-A | CPU: Intel Core i5 4690k @ 4,2GHz | Cooler: Noctua NH-U12S | GPU: AMD Radeon R9 290 VaporX | SSD: OCZ Agility 3 120GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av kamisama76:

Jag rekommenderar dig ett Qpad MK-50, det är Mekaniskt och har Cherry-MX Röda brytare så det är väldigt bekvämt! Däremot har den inga speciella extrafunktioner som USB/3.5mm ljudingång, däremot media knappar som Paus/Play - Mute osv!

Ok, kan man avaktivera windowsknappen? Om du vet dvs.

Citera gärna för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av karizmatic:

Hallå alla!

Nu är det så att mitt steelseries 6gV2 har gått isönder (en tyst minut, vila i frid)

Tänkte höra runt lite vad ni andra har för tangentbord, rekommendationer av alla slag.
Som tidigare har jag haft ett 6G och har svårt att hitta på det igen, om det gått ur steelseries sortiment eller om jag bara är blind.

Mekaniskt tangentbord är något jag vill ha, röda cherry-MX är att föredra.. Bomba med förslag

MVH!

CM Storm QuickFire Rapid. Finns med röda brytare. Grymmaste tangentbordet för under tusenlappen om du frågar mig, gjort av samma företag som gör Filco (= kvalité). Kostar typ 700:-. MYCKET tangentbord för pengarna, är inne på mitt tredje nu (alla funkar perfekt, har bara alla olika versioner).