Får man ha en "hylla" på dreamhack?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Maj 2013

Får man ha en "hylla" på dreamhack?

Hallojsan! Jag och några kompisar ska till dreamhack nu i sommar och jag hade tänkt bygga en hylla på slöjden. Nu undrar jag om det är okej att ha med en hylla och använda den? Den kommer vara inspirerad av denna http://www.sweclockers.com/galleri/11897-hylla-till-dreamhack...
Men jag undrar bara om det är okej eller om det bryter några regler?
Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Maj 2013

Hade inte heller någon aning om var tråden skulle ligga, så mods får gärna flytta den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

Fråga dom som ansvarar för DH?

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2011

Sålänge du håller dig på din/era plats/er och konstruktionen inte innebär en fara för dig eller omgivningen så är det okej.
In other words, gör den stabil och att den inte överskrider din/era platser (83x60cm)

Gaming
i5-4770k - MSI G45-Gaming - 8GB Corsair Dominator - Powercolor 7970 - Samsung 840 Pro 120GB[/CENTER]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Myrmeldjyr:

Sålänge du håller dig på din/era plats/er och konstruktionen inte innebär en fara för dig eller omgivningen så är det okej.
In other words, gör den stabil och att den inte överskrider din/era platser (83x60cm)

Detta.
De två gångerna jag varit på DH hade vi hyllor att ställa upp datorn mm på.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Vi hade en hylla på DHW13 och vi såg massvis med folk som hade det, och aldrig någon som blev tillsagd.

Jag ska försöka få upp ett galleri, men annars har jag några tips:

• Om möjligt, bygg en modulär hylla. Våran består av tre delar: bordsskivan och två väggar. Den är därför ganska enkel att få in i bilen.

• Om ni ska vara två, bygg en hylla som täcker två platser.

• Bygg något mindre än vad som teoretiskt får plats. Två platser = 166 × 60 cm, så bygg 58 × 164 cm eller nåt. (Jag säkrade mer än nödvändigt och byggde 160 cm (150 cm interiört) och man märker att varje centimeter räknas.)

• Ha en vägg i bakkant som förhindrar att saker faller ner från hyllan. Det hade inte vi, så vi var tvungna att vara asförsiktiga så att vi inte välte ner saker på dem som satt mittemot. Några andra jag såg hade en sådan vägg och de kunde därför enkelt skjuta in en massa bråte utan risk.

• Sätt fast några öglor eller liknande där ni t ex kan fästa kablar, nycklar eller annat. Ta med ett par hänglås så kan ni t o m låsa fast saker.

• Bygg naturligtvis hyllan så att den inte kan rasa. Tänk hur fruktansvärt det skulle vara, även om ingen blir skadad!

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av HurMycket:

Vi hade en hylla på DHW13 och vi såg massvis med folk som hade det, och aldrig någon som blev tillsagd.

Jag ska försöka få upp ett galleri, men annars har jag några tips:

• Om möjligt, bygg en modulär hylla. Våran består av tre delar: bordsskivan och två väggar. Den är därför ganska enkel att få in i bilen.

• Om ni ska vara två, bygg en hylla som täcker två platser.

• Bygg något mindre än vad som teoretiskt får plats. Två platser = 166 × 60 cm, så bygg 58 × 164 cm eller nåt. (Jag säkrade mer än nödvändigt och byggde 160 cm (150 cm interiört) och man märker att varje centimeter räknas.)

• Ha en vägg i bakkant som förhindrar att saker faller ner från hyllan. Det hade inte vi, så vi var tvungna att vara asförsiktiga så att vi inte välte ner saker på dem som satt mittemot. Några andra jag såg hade en sådan vägg och de kunde därför enkelt skjuta in en massa bråte utan risk.

• Sätt fast några öglor eller liknande där ni t ex kan fästa kablar, nycklar eller annat. Ta med ett par hänglås så kan ni t o m låsa fast saker.

• Bygg naturligtvis hyllan så att den inte kan rasa. Tänk hur fruktansvärt det skulle vara, även om ingen blir skadad!

Skrivet av Json_81:

Detta.
De två gångerna jag varit på DH hade vi hyllor att ställa upp datorn mm på.

Skrivet av Myrmeldjyr:

Skrivet av Yooriitzz:

Fråga dom som ansvarar för DH?

Tack så mycket! Då blir det att bygga en hylla då