Steelseries QCK+ skillnad hur man lägger mattan

Permalänk

Steelseries QCK+ skillnad hur man lägger mattan

Hej!

Jag har en optisk mus (Zowie FK) och har under de två senaste åren använt Steelseries QCK musmatta till den (och tidigare mus). Igår så köpte jag en ny Steelseries QCK då den gamla var uppsliten och denna gången valde jag plus-modellen då den är något större.

När jag först la ut mattan så la jag ut den så att den korta delen låg neråt, dvs. orienteringen på mattan svängdes 90 grader så att den blev i ett så kallat stående format, tänk A4. Jag märkte då att min Zowie mus läste av underlaget på ett konstigt sätt och det var inte alls så precis som jag var van vid. Efter en reboot av datorn så var det samma sak, men så kom jag på den briljanta idén att vända tillbaks på mattan så att orienteringen blev liggande, med loggan ner till vänster. Då fungerade det precis som vanligt. Är det tyget som är sytt på ett sätt som gör att den optiska läsaren måste läsa på det hållet?

Jag kan inte förklara det på annat sätt.

Min fråga är om någon annan märkt av samma sak med den här musmattan? Stämmer detta så kan det ju vara bra för eftervärlden att jag skapar tråden tänkte jag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem

Vad jag vet är det bara Artisan som gör riktningskänsliga mattor.
Är det den vanliga helsvarta QcK+ du köpt eller är det någon med tryck?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Vad jag vet är det bara Artisan som gör riktningskänsliga mattor.
Är det den vanliga helsvarta QcK+ du köpt eller är det någon med tryck?

Vanliga helsvarta. Jag testade nu igen, så fort jag svänger den så beter sig musen konstigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2