Universala GPU vattenblock?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Universala GPU vattenblock?

Hej som topic lyder har jag en fråga angående att vattenkyla bara GPU core på ett r9 280x kort utan referens PCB.
Är införstådd i att man kommer behöva köpa kylflänsar för vram osv, men det jag egentligen undrar är vad man kan förvänta sig
för temps kontra ett fullcover block?

Har förövrigt ett Corsair 540 chassi med 120 + 240 + 360 radiator, med P&P på front radiatorn och bara pull på den i toppen och P&P på 120 radiatorn i bak, så flödet i chassit bör kanske räcka för att kyla flänsarna?

Hittar väldigt lite info kring just GPU core block kylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2002

Med kylfläns och en 90mm fläkt på mitt milt klockade 7970 så ligger temperaturerna runt 65-70 i spel och aningen högre vid bench. Med det vill jag ha sagt att det kan vara värt att ha koll på temperaturerna till en början i alla fall för att förvissa dig att dessa inte sticker iväg.

Edit: Inser nu att jag inte riktigt svarade på din fråga, men det verkar som att med ett fullcover så ligger vrm ungefär på samma temperatur som kärnan.

Ryzen 5 1600 | Asrock AB350itx | 16GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz | EVGA Supernova G2 750w | Intel 320 120GB | Crucial M500 240GB | MSI 1080 SeaHawk EK X | Alphacool XP3 light | 2st NexXxos XT45 X-flow i ett Nano S
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240