Permalänk
Medlem

Trådlös mus utan dongel

Tjena

Letar efter en mus som har dessa egenskaper:

  • Fungerar på de flesta ytor (trä & tyg)

  • Utan USB-sticka (wifi/nfc, tveksam över bluetooth men det var ett tag sedan jag prövade en sådan sist)

  • Inte för liten

  • Gamear inte så inga krav på det

  • Funkar bra med win 8

  • Lång batteritid

Vet inte om det spelar någon roll men skärmupplösningen kommer vara 3200x1800 och jag vill slippa dra musen flera gånger för att flytta från ena sidan skärmen till andra

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mistereX:

Tjena

Letar efter en mus som har dessa egenskaper:

  • Fungerar på de flesta ytor (trä & tyg)

  • Utan USB-sticka (wifi/nfc, tveksam över bluetooth men det var ett tag sedan jag prövade en sådan sist)

  • Inte för liten

  • Gamear inte så inga krav på det

  • Funkar bra med win 8

  • Lång batteritid

Vet inte om det spelar någon roll men skärmupplösningen kommer vara 3200x1800 och jag vill slippa dra musen flera gånger för att flytta från ena sidan skärmen till andra

Det du letar efter är Bluetooth.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Som DavidtheDoom sa så är Bluetooth ditt enda alternativ, men då krävs det att din laptop/moderskiva har det inbyggt.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Inaktiv

Blåtand fungerar bra och att köra med te.x Performance MX borde stilla dina problem. Har du blåtand direkt från moderkortet, eller hur hade du tänkt göra annars utan en mottagare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Där ser man! Jag väntar på en Dell XPS 15 (9530) men det har tydligen blivit någon försening. Den ska ha stöd för bluetooth 4.0 och nfc. Den där performance MX ser lite annorlunda ut men verkar skön, har en logitech rx 1000 nu och den har varit bra men den är inte trådlös och liiite för liten.

Permalänk
Medlem

Performance MX är inte blåtand, utan kräver en liten USB sticka tyvärr, uppfyller heller inte dina krav om lång batteritid (behöver laddas mer än en gång per vecka i mitt fall.

Här är en lista över blåtands möss som är tillgängliga: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&lb=s160461418#prodlista

Permalänk
Medlem

Ajj.. någon av er som har erfarenhet med någon av dessa? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2135785,1862372,1574451

Microsoft var ju billigast och ser bekvämast ut, logitechen ser snygg ut men verkar obekväm att jobba med långa sträckor och razern verkar bäst men ser liten ut.

Permalänk
Avstängd

Hej
Installerade Logitech T631 idag. Går som tåget. Bt.
P-O

Permalänk
Medlem

Tack p-o! Den ser riktigt jävla snygg ut måste jag säga, har du använt den på någon tyg yta? Och hur upplever du avstånd/connectivity?

Permalänk
Avstängd

Hej
Nu har jag testat. Allt från slät bordyta, skrovlig bordsyta, på mina byxor, på magen (fleecetröja), på stolens armstöd mm fantastisk. Räckvidd >2m (jag ser inte cursern på längre avstånd).
Hustrun är nöjd, barnen är imponerade.
P-O