R9 290 och garantier?

Permalänk
Avstängd

R9 290 och garantier?

Hade en j***a otur med mitt kort ikväll. Mitt i en WoT match så small ett skott från datorn och sen slockna datorn. När jag ser efter så har de de brunnit mitt under gpun. Jag har inte överklockat alls utan endast kört i standardfrekvenser. Inte ens testat Ü läget då referenskylaren är som den är. I övrigt så klarade sig datorn och kör nu med mitt gamla GTX 660Ti.

Hur ser de ut med garantin för ASUS när en gpu brunnit?

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Har du rullat i standardfrekvenser ska det ju inte vara några som helst problem med en RMA. 290 har väl inte varit ute länge nog för att garantin ska gå ut iaf så?

Permalänk
Medlem

Ja som då många frågat innan. Det lättaste är att bara reklamera grafikkortet och skicka en beskrivning. Kan vara en ide att även reklamera PSU.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Är det i en Svensk butik det är köpt kommer du få skicka in det och få ett nytt, bruka inte ta allt för lång tid.

Det är nog ingen stor kostnad för asus att byta ut ditt kort utan att ett visst antal kort kommer gå sönder är förmodligen redan inräknat i priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisj:

Har du rullat i standardfrekvenser ska det ju inte vara några som helst problem med en RMA. 290 har väl inte varit ute länge nog för att garantin ska gå ut iaf så?

290 kortet är bara en månad gammalt. De så jag tänkte, men en brunnen gpu borde väcka funderingar tror jag.

Skrivet av hACmAn:

Ja som då många frågat innan. Det lättaste är att bara reklamera grafikkortet och skicka en beskrivning. Kan vara en ide att även reklamera PSU.

Är nog som du säger bara att reklamera och se. Nätagget vart lite svart i ena PCI-E kontakten, så agget är utbytt till ett annat likadant. Dock så ingick de nätagget tillsammans med lådan. Lite kluven om man kan reklamera endast nätagget då?
Som jag skrev tidigare så funkar allt annat i datorn och inga andra komponenter luktar konstigt. Jag hoppas att de förblir så också.

Skrivet av gabriel15:

Är det i en Svensk butik det är köpt kommer du få skicka in det och få ett nytt, bruka inte ta allt för lång tid.

Det är nog ingen stor kostnad för asus att byta ut ditt kort utan att ett visst antal kort kommer gå sönder är förmodligen redan inräknat i priset.

Typ svenskt, köpt från Pixmania.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Avstängd

Nu får man hålla tummarna. Skickar tillbaka kortet ikväll och jag hoppas att garantin tar de.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.