Behöver lite hjälp med port forwarding

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Behöver lite hjälp med port forwarding

Hej allihopa!

Som ni kanske ser på titeln så skulle jag behöva lite hjälp med port forwarding. Jag vet vilka ports jag behöver öppna men när jag försöker öppna de (27000-27015 UDP och 27015 TCP) så får jag ett felmeddelande som säjer såhär:

"The specified port(s) are being used by other configurations. Please check your configurations of Remote Management, Firewall Rules, UPnP Port Mapping table, RIP, SIP, and Internet connection type"

Jag vet vad ni tänker: "Kolla din UPnP m.m. och se om det finns en port mellan 27000-27015 där". Det har jag redan gjort men jag hittar ingen matchande port där. Jag har gått igenom varenda kategori utan att hitta ett enda spår av det som min router säger ska finnas.

Skulle uppskatta svar väldigt mycket!

//weriton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1 - Stockholm
Registrerad
Jun 2010

vad har du för routing mjukvara? 27015 känner jag igen. hmm counterstrike eller halflife spel? eller var det Cod? känner iallafall igen porten.

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Svchost.exe:

vad har du för routing mjukvara? 27015 känner jag igen. hmm counterstrike eller halflife spel? eller var det Cod? känner iallafall igen porten.

Routing mjukvara? Menar du spel? För jag tänkte hosta en TF2 server.

För övrigt så är min router en EVG2000.

//weriton

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Jag vet hur man port forwardar men jag får ett error som sagt.

//weriton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2011

Bumpar denne, har samma problem. Ingen aning vad man ska göra åt det.

"The specified port(s) are being used by other configurations. Please check your configurations of Remote Management, Firewall Rules, UPnP Port Mapping table, RIP, SIP, and Internet connection type"

CPU: Intel i5 4590K | Moderkort: Gigabyte GA-Z97M-D3H | GFX: GTX 770 2GB TwinFrozr | RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 XPG INET EDITION | HDD: 1TB WD Blue | PSU: be quiet! Pure Power L8 630W| CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Chassi: BitFenix Prodigy M |OS: Windows 8 Ultimate |_| CITERA FÖR SVAR!