Permalänk
Medlem

Streamingkort till dator.

Hej.
Vet inte om jag startar denna tråden i rätt del av forumet men tänker att jag frågar här ändå.
Jag har nyligen intresserat mig av att streama live då jag spelar, min dator är ca 3 år gammal.

Geforce GTX 460
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2,80Ghz
4GB RAM 1666mhz (om jag inte minns fel)
två stycken skärmar och Win 7 professional

När jag streamar så använder jag mig av Open Broadcaster software. Och allt jag streamar har en tendens att hacka lite eller mycket (tillräckligt för att det ska vara störande)
Jag vet att det kräver en del av processorn då man streamar så skulle mina problem med hackande stream bli lösta med ett Avermedia live gamer card???

http://www.sweclockers.com/recension/16140-avermedia-live-gam...

Eller beror det på att jag kör på 2 skärmar eller är min dator helt enkelt för gammal för att palla med trycket?.

Tack på förhand och ha de gött
MvH // Viktor.

Permalänk
Medlem

Att dra omkring en ström kräver en hel del RAM och en väldigt bra processor efter all belastning ligger där när den omkodar signalen till strömningen.

Ett sådant kort kommer göra det bättre helt klart, men om du är seriös med att strömma så hade jag istället lagt undan till en ny dator med fler kärnor, då flaskar du inte CPUn lika lätt. Tror även du kan ha mer nöje av en ny dator än ett strömningskort som kommer skräpa när och om du tröttnar på att strömma spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaret.
Jo jag har planer att försöka spara ihop till en ny värsting dator faktiskt.
Kanske skulle streama lite mindre krävande spel till vidare och lägga de 1800kr på nåt trevligt till min nya dator till hösten isåfall