Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

Razer Lycosa mod - tips

Jag har ett Razer Lycosa sen många år tillbaka och skulle gärna vilja piffa upp det lite. I och med att min elektriska kunskap inte är den bästa så frågar jag er som är insatta i detta ifall min plan är möjlig eller inte. Jag skulle vilja sätta in RGB led dioder så man kan få en massa olika färger och inte bara blått som det är standard. Sen OM det går, vad man behöver för att realisera det.

Jag tar emot alla tips, idéer, förslag som ni har. Jag har googlat en del men inte hittat någon vidare information om hur man skulle kunna tänkas göra.

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ower the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Jag tror det går, jag rekommenderar att du införskaffar ett billigt mätinstrument från tex feltema eller clas ohlsson, kjell, jula, etc som kan mäta volt och Ohm (resistans), sedan behöver du kontrollera total strömförbrukning, ev kan du behöva komplettera med en extra USB eller annan matning för mer ström, men Razer prylarna brukar ha det från början (mitt har det iaf i standard)
Det är ganska tight om plats i just dessa dock tyverr, men du får använda ytmonterat eller väldigt tunna strippor så bör det gå, har sett en sådan modd någonstans men kan inte komma på var jag såg den... om du kollar på adventsljusstaken någon byggde här så står där mycket nyttigt om uppslag över hur du kan styra RGB LEDs.
Räkna med att det kommer att bli ett ganska pilligt jobb att få till det snyggt.
Tänk på att eventuell garranti försvinner om du skruvar isär och börjar mixtra med det.
På mitt exemplar är det ganska lätt att lossa tangenterna om man bara är försiktig.

Edit, tänk på att vissa tangenter som tex skift, mellanslag osv innehåller mindre plastdetaljer som kan brytas av lätt om man är oförsiktig.

Edit, teoretiskt sett går det kanske att styra via tochen, men jag tror det kommer att bli rätt mycket jobb att få det att fungera då så jag rekommenderar något annat, tex mjukvarustyrning till att börja med tills du lärt mer.

PS. skön avatar du har!

"We apologize to nobody" -Tim Steinfort
Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)