Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Problem med DVD-läsare

köpte mig då en http://www.inet.se/produkt/7100130/asus-dvd-rw-drw-24f1st-sva... oh skulle koppla in den till min nya burk men jag har ett litet problem bara, den får ström oh man kan trycka in oh ut skivan, de låter som att den håller på att "läsa" men själva datorn uppfattar inte detta?

är de nått mer som ska kopplas in mer än störm ( sladd från nätagget ) och SATA kabel? tacksam för svar snarast!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Nej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

1. Byt rubrik
2. Nej

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2011

Som tidigare sagt hade en lite mer förklarande rubrik hjälpt till

Nej, inget mer än strömsladd och SATA-kabel skall kopplas in, hur är det hittar datorn enheten alls eller är det bara skivan som den inte hittar? Har du testat att koppla in den i en annan SATA-port på moderkortet?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Geeks Gaming
Plats
Leeds
Registrerad
Aug 2011

*Trådtitel redigerad*

Tänk på att försöka skapa så beskrivande rubriker som möjligt, då vet användare snabbt vad tråden handlar om och du får en större chans till att få hjälp med ditt problem.

Om du ser ett regelbrott, anmäl inlägget, kommentera inte detta i tråden. Håller du inte med om mitt beslut? Anmäl mitt inlägg eller skicka ett meddelande till samtliga moderatorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Sry för fel rubrik grabbar! Enheten hittas inte alls, så sätt inte bara skivan som inte läses, börjar fundera på om de kan vara SATA kabeln de är fel på? ska testa byta SATA portar på moderkortet!

tack för alla svar!