Mitt R9 290 Windforce har något högra temperaturer, defekt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Mitt R9 290 Windforce har något högra temperaturer, defekt?

God kväll, första gången jag skriver här på forumet.

Till ämnet, jag har ägt mitt R9 290 windforce gjort av gigabyte i snart två veckor. Gillar det väldigt mycket hittils. Men enligt Sweclockers senaste artikel här: http://www.sweclockers.com/nyhet/18240-nya-testresultat-med-g...

Så är det möjligt att modellerna som skickades till pressen var defekt, detta kanske inte relaterar till mitt 290 men.. I deras test i unigine heaven eller valey på "extreme" prefixen så låg dom på 85c, därefter med det nya kortet på 80c. Jag bestämde mig för att testa själv och gick tillbaka till original inställningarna på min GPU i afterburner, så fläkt hastighet varierar beroende på temperatur, ingen överklocking. Jag fick deras temperatur och der ser ut som att kylaren sitter lite snätt, osäker på om det är en del av designen. Men här är några exempel. Has dessutom rev 1.0

Jag vet att mitt kort inte är x-modellen, men dom är väldigt lika.
Sitter kylaren fel? Kan jag hålla kortet kyligare? Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Den svarta grejen är en kåpa, det är den silvriga grejen som är kylaren. Ser inte snett ut, men det brukar man ju knappt kunna se med blotta ögonen - Om kylaren inte sitter emot alls hade det ju varit problem så att säga.

Jag har inte en aning faktiskt, men att den svarta köpan sitter "snett" är nog ingen fara. Kanske till och med är designad så.

Intel 6700K | 2x Asus 980 Ti Strix SLI | Asus Maximus Hero VIII | Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX 1000w | Eyefinity 3x Dell u2312hm
Samsung Evo 850 500GB | 2x Intel 320 240GB SSD | 3 x Mekanisk HDD