Behöver hjälp med att välja ett mATX chassi!

Permalänk

Behöver hjälp med att välja ett mATX chassi!

Tjena,
Jag behöver hjälp med att välja ett mATX chassi. Det ska vara så litet som möjligt för jag kommer att använda det till LAN så det behöver vara litet och lätt att ta med.

Så säg mig vilket är ditt favorit mATX chassi?

Tack i förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

FD Define Mini.
FD Arc R2 Mini.
Aerocool DS Cube.

I den ordningen.

Permalänk
Medlem

Jag har ett http://www.inet.se/produkt/6911669/zalman-zm-t1-svart

+ Ryms under en arm, lätt att bära
+ Öppen insida, lätt att montera i

- Tunn plåt
- 2x120mm radiator passar inte i toppen (avstånd mellan fläktarna...)
- Passform & kvalitetskänsla
- USB2 i fronten, samt att hörlurskontakterna har så dålig kvalite att ljudet förstörs

Så gå på någonting annat

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Permalänk
Medlem

Prodigy är jo mest praktiskt med tanke på handtagen så du kan bära det runt.

DS Cube är grym.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Silverstone SG09 eller SG10 är riktigt kompakta, och Silverstone säljer till och med en LAN-väska som de passar i
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=32

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Kolla annars på ett cooltek (jonsbo) U3. Den är lite mindre än sg09/10 och mer likt ett tower chassi. Dock är man lite begränsad vad gäller Gpu längd. Har beställt ett från Tyskland och den borde komma fram under dagen. Lägger upp bilder när jag får den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

url-borttagen

Detta verkar ju riktigt nice har samma fast tower modell (750D) och är supernöjd!

edit: var visst mITX, läste inte ordentligt.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Kolla annars på ett cooltek (jonsbo) U3. Den är lite mindre än sg09/10 och mer likt ett tower chassi. Dock är man lite begränsad vad gäller Gpu längd. Har beställt ett från Tyskland och den borde komma fram under dagen. Lägger upp bilder när jag får den.

Mmm, den e kompakt, men rätt begränsad ventilation för prestandakomponenter väl?

Men den är ju ITX och inte mATX?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Aerocool DS Cube.
Snyggaste jag sett på länge, finns i många färger med och utan fönster. Ganska bra ventilation

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Aerocool DS Cube.
Snyggaste jag sett på länge, finns i många färger med och utan fönster. Ganska bra ventilation

Håller med. Sitter och väntar på att den Rosa ska komma ut i butik

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att ifall du ska köra Aerocool DS Cube och använder en tredjeparts kylare för processorn med metalliskt bakstycke så är mellanrummet emellan moderkort och plåten alldeles för tunn.

Jag körde med dubbla distanser för att moderkortet inte skulle kortsluta. Eller så kan man sätta en gummiplatta in under som isolerar, eller valbart material som man har till hands, bara så att bakstycket på kylaren inte får någon kontakt med resten utav chassit.

Annars är det ett larvigt fint chassi.. Ang, ventilation så tycker jag att det är så där. Det funkar absolut. Men insuget på fronten och den medföljande fläktarna är absolut ingenting att hänga i julgranen ifall man nu vill att det ska ventilera någorlunda bra. Men ifall man vill ha ett tyst system så duger de medföljande fläktarna alldeles utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Mmm,mpakt, men rätt begränsad ventilation för prestandakomponenter väl?

Men den är ju ITX och inte mATX?

Jodå, men med en 180mm fläkt i botten tror jag att det ska gå . Kan dock behöva borra upp springorna för att släppa in mer luft. En 770 eller en 760 borde absolut gå med Nätaggregat och 120 fläkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, den e kompakt, men rätt begränsad ventilation för prestandakomponenter väl?

Men den är ju ITX och inte mATX?

Det har du rätt i! jag läste visst brödtexten där det stod mATX men det handlade om ett annat chassie såg jag nu!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Tack för alla olika valen men tror det blir Bitfenix Prodigy M för det är ganska litet och har hantag

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag tittar själv på detta just nu och det verkar väldigt kompetent faktskt, särskilt när man ska ha en HTPC med lite mer kraft i. Ännu bättre är ju att det fått SPCR's "Editor's Choice Award".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tittar själv på detta just nu och det verkar väldigt kompetent faktskt, särskilt när man ska ha en HTPC med lite mer kraft i. Ännu bättre är ju att det fått SPCR's "Editor's Choice Award".

Ja, det är ett mycket trevligt chassi. Det enda som inte är särskilt bra är hårddiskburen (dåligt vibrationsdämpad), men den har jag skruvat bort. Det går även att sänka ljudnivån ytterligare genom att byta ut 180mm-fläkten i fronten till Phobyas 32mm djupa som har 700 rpm som max (och röda lysdioder, men de går enkelt att ta död på). Den flyttar ordentligt med luft även i 400 rpm, och då är den nära nog ljudlös även på nära håll.

Visa signatur

5950X, 3090