Corsair nätaggregat serier (CX,TX,CM,CS,AX)

Permalänk
Medlem

Corsair nätaggregat serier (CX,TX,CM,CS,AX)

Har en rad alternativ här men vet inte vad denna text efter Corsiar "TX" typ står för, har ingen direkt budget men helst i 750w serien sen så modular men vilket ska man ha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daggmask:

Har en rad alternativ här men vet inte vad denna text efter Corsiar "TX" typ står för, har ingen direkt budget men helst i 750w serien sen så modular men vilket ska man ha

AX är toppserien, strunta i de övriga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

är det stor skillnad? ser bara detta med 80 plus blabla saken men annars så har jag ett Corsair TX 750w just nu fast jag vill ha det modular så jag slipper all röra i chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggmask:

Har en rad alternativ här men vet inte vad denna text efter Corsiar "TX" typ står för, har ingen direkt budget men helst i 750w serien sen så modular men vilket ska man ha

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm
De som har Seasonic och Flextronics som OEM-tillverkare brukar man rekommendera som hög komponentklass osv när det gäller Corsair.

Edit: 80+ klassificering visar inte alltid på högre kvallitet.

Skrivet av Daggmask:

är det stor skillnad? ser bara detta med 80 plus blabla saken men annars så har jag ett Corsair TX 750w just nu fast jag vill ha det modular så jag slipper all röra i chassit

Är du ute efter modulärt och bra kvalitet så är detta ett hett tips http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1964150
Seasonictillverkat precis som det du har idag. Nya modulära TX750 är Chicony-tillverkat, har inte sett någon recension på det.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett 650 FSP med Gold klassificering och gick över till ett CX 750M som jag fick för 590 kr inkl. frakt på cdon. Kunde inte vara mer nöjd för priset då det är knäpptyst och modulärt som var mina krav. Tror det är uppe i fjärde revisionen nu så eventuella barnsjukdomar är borta. Jag kommer inte köra CF eller SLI utan det blir nog inget tyngre kort än R9 290 i min burk. Men du säger att du inte bryr dig om priset och Corsair är ett krav då hade jag nog tagit ett RM 1000W eller ett AX 860 som är av högre kvalitet, då särskilt AX.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Finns egentligen ingen anledning att vara trogen Corsair då de numera inte står för lika gott kvalitetstänk som de gjort tidigare om åren. Jag går på OEM och jag hade personligen valt CM Vanguard om jag varit på jakt efter ett nätagg idag eller ett Seasonic rakt av. Men smaken är som baken, jag gillar japanska kondingar 105C.