Ytterligare ventilation i ett FD Define Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Mar 2009

Ytterligare ventilation i ett FD Define Mini

Hallå SweC!

Har någon snäll själ här på forumet någon aning om var jag ska vända mig för att få någon att göra nya hål liknande det redan existerande 120/140mms hålet i toppen på det här chassit. Ska nämligen in med en Swiftech 320 där uppe så det behövs två stycken ytterligare 120mms hål.

Så vet någon vart någonstans i Stockholmstrakten man kan vända sig för att få dem att göra hål i toppen utan att det ser käpprätt åt helvete ut?
Att göra själv går väl ann ifall det inte finns någon annan utväg men jag ser helst att någon som är duktig gör det framför att jag drar fram dremeln och börjar våldta chassit med min okunnighet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Maskerings tejp och dremel brukar funka utmärkt när man ska kappa i plåt. Tar lite tid, man får vara noggrann när man mäter ut hålen och där man ska sätta skruvarna till fläktarna. Ännu noggrannare när man ska kappa det. Men brukar gå relativt lätt.

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Borde inte vara några större problem. Det är nog billigare att köpa en hygglig dremel än att någon skall göra det åt dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Arazand:

Maskerings tejp och dremel brukar funka utmärkt när man ska kappa i plåt. Tar lite tid, man får vara noggrann när man mäter ut hålen och där man ska sätta skruvarna till fläktarna. Ännu noggrannare när man ska kappa det. Men brukar gå relativt lätt.

Skrivet av Killbom:

Borde inte vara några större problem. Det är nog billigare att köpa en hygglig dremel än att någon skall göra det åt dig

Det får la bli så då.. Men då ska jag bannemig ta bort den perforerade plåten i det redan existerande hålet och dra dit egen gjord filtrering..

Nåja, tack iallafall. Har ni nå fler tips ang. dremelierandet då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av ikNo:

Det får la bli så då.. Men då ska jag bannemig ta bort den perforerade plåten i det redan existerande hålet och dra dit egen gjord filtrering..

Nåja, tack iallafall. Har ni nå fler tips ang. dremelierandet då?

Dra en tejp i någon bra färg på utsidan av hålet. Glöm inte att göra plats för skruvar Testa att göra ett hål i mitten först så du får en känsla för det. Använd en hygglig skärskiva (inte den ultrabilligaste)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Killbom:

Dra en tejp i någon bra färg på utsidan av hålet. Glöm inte att göra plats för skruvar Testa att göra ett hål i mitten först så du får en känsla för det. Använd en hygglig skärskiva (inte den ultrabilligaste)

Sweet, får ta ett tillfälle i akt och pröva på nåt dellchassi som bara står så man får in känslan!

Tackar för svar allihopa!