Är ASUS G750JX-T4136H en bra gaming laptop att köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Är ASUS G750JX-T4136H en bra gaming laptop att köpa?

Hej, har hittat den här datorn (ASUS G750JX-T4136H) men är inte säker på att den uppfyller mina förväntningar. Det mest krävande spelet jag kommer att köra är Battlefield 4 och vill att den datorn ska kunna köra på minst high graphics utan lagg. Här är en länk till datorns "tech specs" http://www.proshop.se/Barbar-Dator/A...aign=pricesite

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av julleborg:

Hej, har hittat den här datorn (ASUS G750JX-T4136H) men är inte säker på att den uppfyller mina förväntningar. Det mest krävande spelet jag kommer att köra är Battlefield 4 och vill att den datorn ska kunna köra på minst high graphics utan lagg. Här är en länk till datorns "tech specs" http://www.proshop.se/Barbar-Dator/A...aign=pricesite

Länken fungerar ej

Edit: Hittade datorn. Du borde ju ha en SSD i datorn åtminstone, grafikkortet är väl helt ok.
Processorn kunde väl ha varit bättre och 32GB ram kommer du inte ha någon nytta av.
Som alla laptops kommer den antagligen throttla efter att du pressar den..

Fråga bara: om du är ute efter "gamingburk" varför inte satsa på att bygga en stationär? För dom pengarna får du en bra dator.

För övrigt är det fel forum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

.. detta är chassi- & nätaggs-tråden! :/

The burk: FD R3 vit, 2st Aerocool 120 i fronten, 1st FD Silent 2 120 bak || NZXT Hale90 650W || Intel i5 2500K @4Ghz m. Thermalright HR-02 Macho Rev.B HSF || Asus P8P67 Pro B3 || Asus R9 280 DCUII Top 3GB || OCZ Vertex 460 240GB || OCZ Agility 3 120GB || WD Caviar green 2TB || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 2x4GB || Asus Xonar DX || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

*Tråd låst*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.