Permalänk
Medlem

Klarar jag mig med 500w?

Tjena, undrar om denna setup kommer klara sig på ett 500w nätagg?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6445165/1 & Alina

tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ja

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Ja, Yes, Evet, Si

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Ja, Yes, Evet, Si

Da

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Då det var avklarat så kapar jag din tråd lite då jag hade samma fråga

Funderar på samma nätagg, till Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz och TVÅ GTX 460. Räcker 500 watt?
Och eftersom grafikkorten kräver två stycken 6 pin var, kan jag köra med en adapter till ena kortet?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Då det var avklarat så kapar jag din tråd lite då jag hade samma fråga

Funderar på samma nätagg, till Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz och TVÅ GTX 460. Räcker 500 watt?
Och eftersom grafikkorten kräver två stycken 6 pin var, kan jag köra med en adapter till ena kortet?

gtx460 är en energislukare. har för mig (rätta mig om jag har fel) att när jag satt med två 460 tidigare så rekomenderade nvidia min 620w.

jag skulle svara nej på din fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

gtx460 är en energislukare. har för mig (rätta mig om jag har fel) att när jag satt med två 460 tidigare så rekomenderade nvidia min 620w.

jag skulle svara nej på din fråga.

Hm, okej
En annan lösning skulle kunna vara att jag köper ett CX 500 och stoppar det i min mainburk, och tar mitt nuvarande HX 750 till burken med två stycken GTX 460. CX 500 borde väl kunna klara en Phenom II 1055T @ stock och ett HD6950, eller?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

CX 500 borde väl kunna klara en Phenom II 1055T @ stock och ett HD6950, eller?

Jorå, ska funka Du lär inte kunna få ett 6950 i sig att dra mer än max 200W om du inte klockar skiten ur det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jorå, ska funka Du lär inte kunna få ett 6950 i sig att dra mer än max 200W om du inte klockar skiten ur det.

Intressant. Skulle jag till och med kunna köra på ett XFX 450 (Seasonic) kanske?
Kör ingen överklockning alls just nu, två SSDs och en mekanisk disk.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Intressant. Skulle jag till och med kunna köra på ett XFX 450 (Seasonic) kanske?
Kör ingen överklockning alls just nu, två SSDs och en mekanisk disk.

6950 och phenom ii? Med XFX 450 ska det inte vara några problem det heller. Jag vet inte riktigt hur mycket man kan få en 1055t att dra om man stressar skiten ur det om jag ska vara ärlig, men kan inte tänka mig att det finns nån risk.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

6950 och phenom ii? Med XFX 450 ska det inte vara några problem det heller. Jag vet inte riktigt hur mycket man kan få en 1055t att dra om man stressar skiten ur det om jag ska vara ärlig, men kan inte tänka mig att det finns nån risk.

Ja precis.
Okej! Men då testar jag det då I värsta fall så får jag väl bara sätta in XFX agget i den andra burken och bara köra ett av 460 korten.
Förresten, vad händer om nätagget inte räcker till? Tar datorn skada eller stänger den bara av sig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om man överlastar ett dåligt byggt agg så kan det i milda fall slitas i förtid, och i värsta fall överhettas som kan leda till allt möjligt jävelskap, inklusive kortslutning och eld mm

Ett XFX ska dock ha skydd för detta. Den stänger ner sig om den belastas för hårt eller blir för varmt osv. Men du ska inte nå upp till den nivån med de prylar du har
(folk kör ju 780 med tex Silverstones lilla SFX 450 wattare tex)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om man överlastar ett dåligt byggt agg så kan det i milda fall slitas i förtid, och i värsta fall överhettas som kan leda till allt möjligt jävelskap, inklusive kortslutning och eld mm

Ett XFX ska dock ha skydd för detta. Den stänger ner sig om den belastas för hårt eller blir för varmt osv. Men du ska inte nå upp till den nivån med de prylar du har
(folk kör ju 780 med tex Silverstones lilla SFX 450 wattare tex)

XFX core ska tydligen baseras på ett nätagg från Seasonic, japanska kondingar är ju bra har man hört. Hoppas resten är lika bra då
Tusen tack för hjälpen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om man överlastar ett dåligt byggt agg så kan det i milda fall slitas i förtid, och i värsta fall överhettas som kan leda till allt möjligt jävelskap, inklusive kortslutning och eld mm

Ett XFX ska dock ha skydd för detta. Den stänger ner sig om den belastas för hårt eller blir för varmt osv. Men du ska inte nå upp till den nivån med de prylar du har
(folk kör ju 780 med tex Silverstones lilla SFX 450 wattare tex)

Ett problem dock. Tänkte ju stoppa XFX agget i min burk med ett 6950, men det där XFX agget har bara en 6+2 anslutning.
Går det att använda en 2x molex till 6 pin?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ett problem dock. Tänkte ju stoppa XFX agget i min burk med ett 6950, men det där XFX agget har bara en 6+2 anslutning.
Går det att använda en 2x molex till 6 pin?

Det var tunt... Tänkte inte på det!
Jorå, två molex till en 6 pins är OK. Lite bökigare kabeldragning bara.
(om du har möjlighet så är det sannolikt åtminstone marginellt bättre att ta strömmen från två separata molexkablar på agget)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det var tunt... Tänkte inte på det!
Jorå, två molex till en 6 pins är OK. Lite bökigare kabeldragning bara.
(om du har möjlighet så är det sannolikt åtminstone marginellt bättre att ta strömmen från två separata molexkablar på agget)

Vilken tur
Så det kommer inte bli några problem med att nätagget inte kan leverera nog med ström via molex eller något sådant?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Närå det ska funka

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.