Omformatera datorn till fabriksny men är osäker på en sak, snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Omformatera datorn till fabriksny men är osäker på en sak, snälla hjälp!

Hej!

Det är så att min dator har klabbat nu under en väldigt lång period och nu är det så att det inte går att starta den eller göra något..

Det enda jag kommer fram till är att återställa datorn till fabriksny och det kommer upp när jag trycker F11 när datorn startas..

Det är så att jag för en månad sen cirka la in eset på datorn ett år frammåt..

Om jag gör en omformatering till fabriksny, hur kommer gå virusskyddet vara?

Jag kan väl fortfarande använda den koden jag knappade in på datorn för en månad sen?

Köpte ett sånt 3 användade 2år och alla licenser är aktiviverade men det ja undrar över är att om jag nu omformaterar datorn så kommer jag gå miste om den licensen på denna datorn?

Eller kan jag använda den jag hadde efter jag har omformaterat datorn?

Hoppas ni förstår ngt jag skriver;)

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle22:

Hej!

Det är så att min dator har klabbat nu under en väldigt lång period och nu är det så att det inte går att starta den eller göra något..

Det enda jag kommer fram till är att återställa datorn till fabriksny och det kommer upp när jag trycker F11 när datorn startas..

Det är så att jag för en månad sen cirka la in eset på datorn ett år frammåt..

Om jag gör en omformatering till fabriksny, hur kommer gå virusskyddet vara?

Jag kan väl fortfarande använda den koden jag knappade in på datorn för en månad sen?

Köpte ett sånt 3 användade 2år och alla licenser är aktiviverade men det ja undrar över är att om jag nu omformaterar datorn så kommer jag gå miste om den licensen på denna datorn?

Eller kan jag använda den jag hadde efter jag har omformaterat datorn?

Hoppas ni förstår ngt jag skriver;)

Tacksam för svar!

Du kan använda samma licens-kod ja.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX