trasig iphone 4 knapp - reklamera?
Tjäna
Jag har en iphone 4 med trasig av-/på-/lås-knapp, läst lite och tänkte försöka mig på att reklamera den hos NetOnNet som jag köpte den ifrån för 2 år sedan
garantin är alltså utgången, men eftersom man enligt svensk lag (?) har jag 3 års reklamationsrätt så tänkte jag försöka det
hursomhelst så skickade jag ett mejl till dem och frågade ifall det är möjligt, såhär löd det:
Hej!
Jag lade detta under kategori "övrigt" eftersom det inte fanns något alternativ för "reklamation".
Det är nämligen så att låsknappen har slutat att fungera på telefonen jag beställde från er för ett bra tag sedan. Detta är ett välkänt fel hos iPhone 4, antagligen att låsknappen eller hemknappen slutar att fungera.
Eftersom det är 3 års reklamationsrätt i Sverige vill jag påvisa att felet är usprungligt.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.507501/trasig-stromknapp-kan-...
jag fick detta automatiserade svar tillbaka:
Hej
Vi måste ta in denna produkt för service/kontroll. Eftersom du inte skall behöva stå för frakten själv kommer vi att skicka en förbetald fraktsedel till dig så att du kostnadsfritt kan skicka in produkten till oss. Fraktsedeln kommer skickas till er i ett separat mail.
För att ge dig som kund bästa möjliga kundservice har vi ditt ärende under uppföljning. Om inte din service/kontroll är avklarad inom två veckor från mottagandet kommer vi att återkomma till dig med en statusrapport. Därefter fortsätter vi att följa upp ditt ärende så att det löser sig för dig på bästa möjliga sätt. Med andra ord så behöver inte du kontakta oss. Vi kontaktar istället dig (via telefon, mail, brev eller SMS).
Vi skulle uppskatta om du skickar in din produkt omgående när du mottagit fraktsedeln. Vi kan då hantera ditt ärende på bästa möjliga sätt och således erbjuda dig som kund bästa möjliga service.
Fraktsedeln fäster du på ett ytteremballage som ska skydda produktens originalemballage. Väger paketet mindre än 20 kg lämnar du in det på Postens serviceställe. Om paketet väger mer än 20 kg kontaktar du Posten på 0771-33 33 10 för att boka en upphämtning. Upphämtning sker på vardagar mellan 08.00-17.00.
Paketera varan väl samt bifoga en utförlig felbeskrivning. En vidare instruktion kring hur returen går till mm finns i den returblankett som bifogades i ditt leveransbesked. Returfraktsedel finner du bifogad i ett mail från oss som du får samma dag serviceärendet registreras.
Tänk på att produktgarantin endast täcker funktionsfel som uppkommer under garantiperioden. När det gäller t ex handhavandefel, yttre åverkan eller felinställd produkt så debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Tänk därför på att alltid kontrollera och följa produktens bruksanvisning.
Observera att vi ej kan ta ansvar för lagrad data (bilder, ljud, text mm). Vi rekommenderar dig därför att göra en back up på viktig information.
Önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning
nu undrar jag om jag verkligen ska skicka in den eller inte? de kommer antagligen säga att det inte är ett fel som är vanligt, utan att jag gjort detta med vanvård, och kräva mig på 3 000:- för byte/reservdelar eller 900:- för att få tillbaka telefonen (såg någon annan som haft samma problem och fått detta meddelande)
jag har skickat ett mejl till dem och frågat ifall det ens är möjligt att få igenom reklamationen, inget svar
hatar när man ska prata med "kundservice" och får svar i form av CTRL+C -> CTRL+V
är det värt att skicka in till dem och kanske få den reparerad eller utbytt? vad tror/säger ni?