Problem med att Windows ger 169.254... som IP
Läst runt å testat det mesta metoder som finns för att försöka fixa detta.
Nyligen byggt ihop min dator, installerat drivrutinerna som krävs, men får bara "no internet access" med 169.254 som ip, en gul triangel etcetc, när jag försökte diagnosera felet via Windows felsökning så kom de upp att "gatewayen" har något fel..
Testat köra via att sätta in en manuell IP ist för en automatiskt, då får jag IP etc, dock står det i statusen på nätverket att DHCP är offline, kollade i services å testade restarta etc, men ingen framgång.. blir snart tokig på detta..
Vi har 2 stationära, 2 bärbara å 3 lurar som använder nätverket, alla fungerar förutom min dator. Testat även att koppla in direkt i vägguttaget utan framgång, internetkabeln är ny, har även ett nätverkskort som jag testat kopplat in utan framgång... vetinte vart jag ska leta å jag blir galen!
Jag ringde min internetleverantörs support å kika om de va nå fel, då sa dom att trafiken va 0 från å med kl 18:00 från igårkväll (då slutade den andra stationära hitta en IP adress) men de lyckades dom tydligen fixa å nu funkar den igen, men inte min..
Gick även in i routern(då det gick, nu går det inte alls) å kikade, där stod de att vi hade typ 6st kabelanslutningar till internet? men är ju bara 2, och 5st trådlösa... Routern är relativt ny och har svårt att tro att den ska pajja redan.. Ej testat en ny, men då jag inte fick en IP via uttaget i väggen så går jag efter att den funkar för tillfället...
Kan tillägga att jag kör på Windows 7 ultimate 64bitar