Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

headset till Maximus VI HERO

Ja jag har precis uppgraderat min dator och då slängde jag in ett ASUS Maximus VI Hero moderkort samt även uppgraderade till Win 8.1. Allt frid och fröjd så långt men upptäckte nu att jag behöver nog nya lurar då mina Razer Megalodon lurar inte verkar vara allt för kompatibla med win8.

Så min fråga är då vilka lurar som är bäst att köra? Har funderat mycket på Orion Pro men inte hört så mkt gott om dessa här. Hur funkar det inbyggda ljudkortet? Jag menar det är ju trots allt en utav Heros stora säljpunkter att ljudkortet ska vara riktigt bra.

Är ljudkortet tillräckligt bra så att man kan köra med vanliga lurar?

Tacksam för alla svar och tips om vilka lurar som kan tänkas passa.

Mvh Robin.

Phanteks Enthoo Luxe White - Asus RoG Strix Z270F - I7 7700K - Custom loop 1x280rad & 1x420rad med D5pump - 2x8gb Corsair Vengeance White LED @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Fractal Design newton r3 1000w
Galleriet: Midvinter Facebook: Nagelfar Custom Builds Instagram: Nagelfar_custom_builds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Mega strular en del i W8 men det går att lösa, alla jag såg löste det genom att :

"So I went into BIOS and disabled the xHCI. Now it works PERFECTLY! Thank you so much! Never posted anything on this forum before, but I just HAD to make an account to thank you for this."

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av JimmieSan:

Mega strular en del i W8 men det går att lösa, alla jag såg löste det genom att :

"So I went into BIOS and disabled the xHCI. Now it works PERFECTLY! Thank you so much! Never posted anything on this forum before, but I just HAD to make an account to thank you for this."

Se på fan det fungerade ju Tack för hjälpen

Phanteks Enthoo Luxe White - Asus RoG Strix Z270F - I7 7700K - Custom loop 1x280rad & 1x420rad med D5pump - 2x8gb Corsair Vengeance White LED @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Fractal Design newton r3 1000w
Galleriet: Midvinter Facebook: Nagelfar Custom Builds Instagram: Nagelfar_custom_builds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2013

Hmm så dom försvann när jag startade om datorn tydligen :/ så tips sökes fortfarande