Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
broby
Registrerad
Feb 2009

Bios i en msi laptop

Tjena, har en msi gt683 som jag skulle vilja starta med Wake On Lan för den ligger under sängen och är kopplad till tvn så den är aldrig framme men känns lite onödigt att den alltid står på.

När jag är inne i bios är det väldigt begränsat, man kan inte göra många inställningar.

Kan man "unlocka" detta alltså få göra mer avancerade inställningar? Eller måste man flasha bios?

Tips för att annars lösa mitt problem är tacksamt!

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Glimbrink:

Tjena, har en msi gt683 som jag skulle vilja starta med Wake On Lan för den ligger under sängen och är kopplad till tvn så den är aldrig framme men känns lite onödigt att den alltid står på.

När jag är inne i bios är det väldigt begränsat, man kan inte göra många inställningar.

Kan man "unlocka" detta alltså få göra mer avancerade inställningar?

Sannolikt finns det väl inget mer att låsa upp...

Skrivet av Glimbrink:

Eller måste man flasha bios?

Det alternativet förutsätter ju då att det finns någon annan biosversion (uefiversion?) som faktiskt har ytterligare funktionalitet...

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync