Funderar på att köpa mining rig, synpunkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Ja jo, jag tänkte på att gemene man inte har plats eller råd med en sådan setup.
Inte planerat att spara några coins med den fetriggen? Tänk 6-12 månader frammåt om Doge skulle ha ökat med 10-100x i värde. Då vill man ha en del coins sparade

Klart jag har funderat på det, men nej, så bra som det betalar sig just nu kommer jag nog inte spara några Doge då variansen i det är enorm. Däremot är det inte säkert att jag säljer av alla BTC jag växlar till mig från Cryptsy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperFlugan:

Behövs inget Asus Rampage eller entusiastkort för mining om du trodde det. När man bygger en miningrigg är det prestanda/krona som gäller, det enda som är ett måste att lägga premium på är nätagg

Ska jag ösa i grafikkort för 12.000 så är ett par hundralappar till på ett moderkort inte så big deal
Självklart behöver man inget Asus Rampage BFG NiP Limited GOld Army Class 69 Doom Edition 2014 för 3000kr.
Men ett schysst gigabyte eller så för 1000-1200 kr är inte helt fel, sen får man räkna in när ASIC kommer så småningom med, najs att ha en bra bräda, trycka i bättre CPU och ha en bra spelburk hemma med cross/trifire 280x.

Mina 8 kort rullar på bra där hemma, känns tryggt och stabilt med rediga kort.

Permalänk
Medlem

Ta msi z87-g45 istället, klarar 3 kort utan risers. Med risers, 6 kort men se då till att du har 6 likadana (har haft en hel värld av problem med att få 7850, 7950 och r9 290 att trivas på samma kort)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av runeman:

Ta msi z87-g45 istället, klarar 3 kort utan risers. Med risers, 6 kort men se då till att du har 6 likadana (har haft en hel värld av problem med att få 7850, 7950 och r9 290 att trivas på samma kort)

Såhär ser det ut just nu, USB risers på väg från kina

http://imgur.com/6LpJYV8

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Såhär ser det ut just nu, USB risers på väg från kina

http://imgur.com/6LpJYV8

Härligt! jag beställde risers som skulle levereras med china post den 25 dec. Väntar ännu... Sen i januari beställde jag på nytt men ordnade frakt med dhl, fick dem en vecka senare.

Såhär ser det ut för mig:

Till vänster ett gäng 290, till höger 7850 och ett 7970.