Permalänk
Medlem

Laptop med HDMI input?

Hej!

Jag håller på med ett projekt där jag tar in "live" video-data för bearbetning.
Hittills har jag använt DV/Firewire, men eftersom den tekniken nu snabbt "dör ut", så har jag börjat att testa användning av HDMI.
Det finns ju gott om video-kameror med HDMI out.
För att få HDMI input så har jag testat några olika tillsatskort (både för Expresscard (laptop) och PCI för stationär).

Det funkar faktiskt bra, givet att PC:n har tillräckligt med CPU/RAM.

Nu börjar jag se uppgifter om att det skall finnas Laptop:s med funktionen HDMI input inbyggd.
Är det någon här som har en sådan, och kan delge lite erfarenheter?
Alternativt: finns det någon butik (08-området) där man skulle kunna få testa en sådan funktion?
Jag kan tänka mig att köpa om det funkar efter mitt behov!

/JS

Permalänk

Om du har lite stålar över kan du köpa en Alienware 17. Den har HDMI in! Jag har dock inte testat funktionen än...

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Om du har lite stålar över kan du köpa en Alienware 17. Den har HDMI in! Jag har dock inte testat funktionen än...

Du har en??

Jag har försökt hitta relevant information på nätet om denna modell (specifikt om HDMI input), men det jag hittar gör inte att jag är säker på om funktionen är vad jag behöver.
Det folk tycks göra är att koppla en extern enhet via HDMI in för att dra nytta av Alienware 17:s stora skärm.
Jag vill köra Video Capture (med användning av Direct/X). Finns "drivisar" för detta?

/JS