favorit tangentbordet åt pipan, behöver få tag på ett nytt om det går

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Dec 2007

favorit tangentbordet åt pipan, behöver få tag på ett nytt om det går

Behöver råd, har haft ett Ideazon (numera steelseries) Merc Stealth tangentbord i flera år men under gårdagen hände en olycka då jag råkade slå ut en förpackning med apelsinjuice över hela skiten, ryckte ur kabeln, sköljde det under rinnande vatten grundligt sen la det under natten + arbetsdagen i ugnen på 50 grader för torkning, men verkar inte som det gick att rädda, tangentbordet fungerar, men en helt del knappar är åt helvete t.ex. A & D knapparna ger AD, X är windows knappen, 3 funkar inte, osv.

Först tänkte jag köpa mekaniskt istället när jag köper nytt, typ corsair K95, men jag är så jäkla förtjust i gaming delen på merc stealth.
Underbart i mmo då 1-11 ligger i dubbel rad och lätta att komma åt, med vanliga tangentbord är det inte praktiskt att använda mer än 1-6.

Så om det går vill jag försöka få tag på ett nytt, men när jag kollar prisjakt finns det inte att få tag på längre, och vid lite googlande kan jag bara hitta det på amazon i USA. vet någon om det går att få tag på ett nytt någonstans närmare än USA? eller något bra alternativ kanske? Som sagt gillar det mycket för att alla knappar har en väldigt lättåtkomlig placering på gaming delen.

här är en bild på tangentbordet ifall vissa inte vet vilket jag pratar om
http://static.bootic.com/_pictures/1557659/steelseries-merc.j...

Tack på förhand

Asus ROG Hero | Intel 4770K | 2x8GB DDR3 Kingston Hyper X Beast 2400Mhz | EVGA GTX 780 | OCZ Vertex 3 240GB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Samsung Spinpoint F1 1TB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Hitachi Desktar T7K500 400GB | Be Quiet Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | Asus ROG Xonar Phoebus | Corsair 900D | Dell U2711 | Custom Water Cooling

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermanland
Registrerad
Dec 2011

Haha jäklar vilket fult! Hittade det på Ebay om det kan vara ett alternativ.
http://www.ebay.com/sch/Keyboards-Mice-Pointing-/3676/i.html?...

Edit: Såg nu att alla var från USA där med

/Linus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Dec 2007

må vara fult men gaming delen var oerhört praktisk och bekväm att använda

aja, hur som helst så orkade jag inte vänta utan köpte ett Corsair K95 istället

Asus ROG Hero | Intel 4770K | 2x8GB DDR3 Kingston Hyper X Beast 2400Mhz | EVGA GTX 780 | OCZ Vertex 3 240GB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Samsung Spinpoint F1 1TB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Hitachi Desktar T7K500 400GB | Be Quiet Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | Asus ROG Xonar Phoebus | Corsair 900D | Dell U2711 | Custom Water Cooling

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2011

Om det bara är "gaming" delen av tangentbordet som du vill ha så kan du kolla på Logitech G13, Razer Tartarus eller liknande kanske?

Machina improba!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Finns ju en himla massa tangentbord med macroknappar överallt.
Mad Catz Strike 5 och 7
Logitech G510S
Steelseries Shift, med ett MMO keyset.
Microsoft X6
Levetron Mech4

Sen finns det ju lite mer speciella, och kanske mer likt det du vill ha. Kan ju kolla efter något från tex Wolf King, ser omöjligt och obrukbart ut för min egen del dock.

Någon variant av Zboard bör ju kanske kunna funka.
Annars vore det väl ett alternativ att köpa en pad från Cyber Snipa, som är hyfsat likt så du hade.

Har dock ingen aning om hur du ska få tag i vissa av dessa saker