Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Mycket möjligt att designmissarna inte rättats till men vad jag läst var det bara en, så dela gärna med dig av dom andra.. sen är iofs. inte RM serien ett första val direkt men man kan inte bara skriva att RM serien är skräp som någon gjorde utan att backa upp det speciellt inte när det är 2st oem tillverkare inblandade.. Kondingarna tja.. hur ofta lämnar dom in? Corsair lämnar efter allt 5-års garanti. Jag hade inte varit rädd för att köpa ett till rätt pengar då dvs.
Dotterns ex. har mitt gamla LC-Power agg (500w) som satt i min gamla P4:a rigg från 2004 & den fungerar fortfarande & inte fan sitter det 105c kondingar i den!

Mvh.

Jag tror inte att RM(A) är ett dåligt agg i stort, förutom designmissarna som kanske har rättats till från fabriken nu. Det är bra mycket bättre än ett CM GX- eller en del HEC-byggen t.ex. Allt andas "budget" men dom säljer det inte som ett budget agg. Dom slänger på lull-lull marknadsföring som Corsair Link, guld-cert, fullt modulärt, "tyst". Som tur är har priserna kommit ner på RM(A)-serien, dom var alldeles för högt prissatta från början. Men, jag förväntar mig bättre från Corsair, framförallt på kvaliteten.. jag är väl gammalmodig. Förfallet började med GS/CX.
Designmissarna är väl främst den dåliga fläktkurvan på Chicony-byggena som gjorde att dom failade (överhettade i låg last/passiv mode) hos HardOCP och sen den glömda 5V kontakten i ATX kabeln på CWT-byggena som gör att den inte kommer funka alls på ett äldre 20-pins moderkort. Det är nog en hel del sånna agg från första batch som cirkulerar ute i handeln fortfarande. RM(A) serien fanns ju ute i handeln en bra stund innan dom började recenseras på typ jonnyguru, hardocp, kitguru etc.
Jag har en CX400 som fortfarande snurrar i grabbens dator. Ve och fasa, det är ju Teapo kondingar i den! Men den har hållt nu i gott och väl 4 år, och jag byter inte ut den förrän den lägger av.. I botten så är det ett Seasonic-bygge, och det är egentligen bara kondingarna som skulle varit Japanska om man fick önska sig nånting.

[EDIT] Tack Pompa! Det var ju CX400 jag menade och inte CX430.. *skäms!*

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Beställde precis en AX760 från inet. Hoppas att jag slipper coil whine!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag tror inte att RM(A) är ett dåligt agg i stort, förutom designmissarna som kanske har rättats till från fabriken nu. Det är bra mycket bättre än ett CM GX- eller en del HEC-byggen t.ex. Allt andas "budget" men dom säljer det inte som ett budget agg. Dom slänger på lull-lull marknadsföring som Corsair Link, guld-cert, fullt modulärt, "tyst". Som tur är har priserna kommit ner på RM(A)-serien, dom var alldeles för högt prissatta från början. Men, jag förväntar mig bättre från Corsair, framförallt på kvaliteten.. jag är väl gammalmodig. Förfallet började med GS/CX.
Designmissarna är väl främst den dåliga fläktkurvan på Chicony-byggena som gjorde att dom failade (överhettade i låg last/passiv mode) hos HardOCP och sen den glömda 5V kontakten i ATX kabeln på CWT-byggena som gör att den inte kommer funka alls på ett äldre 20-pins moderkort. Det är nog en hel del sånna agg från första batch som cirkulerar ute i handeln fortfarande. RM(A) serien fanns ju ute i handeln en bra stund innan dom började recenseras på typ jonnyguru, hardocp, kitguru etc.
Jag har en CX430 som fortfarande snurrar i grabbens dator. Ve och fasa, det är ju Teapo kondingar i den! Men den har hållt nu i gott och väl 4 år, och jag byter inte ut den förrän den lägger av.. I botten så är det ett Seasonic-bygge, och det är egentligen bara kondingarna som skulle varit Japanska om man fick önska sig nånting.

430w är cwt men antar du menar cx 400 som är seasonic

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

430w är cwt men antar du menar cx 400 som är seasonic

Ja, tack.. !

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus